۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85054829
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰ عنوان برنامه شاخص نوروزی در یزد طراحی شده است

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85054829
۴۰ عنوان برنامه شاخص نوروزی در یزد طراحی شده است

یزد - ایرنا - رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از طراحی ۴۰ عنوان برنامه ویژه ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در فضای شاد و جذاب برای مردم این استان و مهمانان نوروزی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجتبی صداقت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برگزاری جشن تحویل سال در میدان امیرچقماق یزد را از جمله این برنامه‌ها بیان کرد و افزود: سال گذشته نزدیک به پنج هزار نفر در این جشن شرکت کردند و استقبال خوبی هم شد.

وی از برگزاری جشن ویژه روزه اولی‌ها در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: این جشن همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و با حضور ابوذر روحی و اجرای سلام فرمانده دو در میدان امیرچقماق برگزار می‌شود.

صداقت برگزاری جشنواره نارنج و زیتون ، جشن خانه تکانی ، برپایی جشنواره سفره هفت سین، برگزاری جشن پیشونی فرشته ها ویژه روزه اولی را از جمله برنامه های ایام یاد شده بیان کرد و گفت: همچنین ۲۰ نوروزگاه در میادین و پارک های شهر یزد برپا می شود که برنامه های متنوعی در این نوروزگاه ها مانند ایستگاههای نقاشی ، سرود ، جشن ، آموزش و تئاتر طراحی شده است.

صداقت ادامه داد: با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک مضان ، برنامه های معنوی چون قرآن و ختم آن ، حلقه های معرفت، مشاوره، شب شعر رمضانیه ، مناجات، نمایشگاه عکس برنامه ریزی شده است .

۴۰ عنوان برنامه شاخص نوروزی در یزد طراحی شده است

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی، و ورزشی شهرداری یزد تصریح کرد: همچنین تئاترهای خیابانی در موضوعات خانواده ، ازدواج ،جمعیت ، سبک زندگی ، آداب ، رسوم و همدلی و نوع دوستی در این ایام برگزار می شود.

وی در ادامه از برنامه ای تحت عنوان " موزه زنده " خبر داد و گفت: این موزه در زمینه صنایع دستی ، مفاخر و بزرگان و آداب و رسوم در مناطق مختلف به ویژه بافت تاریخی یزد برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha