در صورت عدم تصویب اصلاحیه قانون انتخابات، طبق قانون موجود پیش می‌رویم

تهران - ایرنا - مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی قول داده است حداکثر تا آخر فروردین اصلاحیه قانون انتخابات تصویب شود، گفت: در شورای نگهبان برنامه‌ریزی شده در صورت عدم تصویب قانون انتخابات، طبق قانون موجود برنامه پیش برود و کار متوقف نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امین‌الله زمانی روز یکشنبه در نخستین همایش مشترک مسئولان آموزش استانداری‌ها و دفاتر نظارت سراسر ‌کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: برای نخستین بار با همکاری دفتر انتخابات معاونت سیاسی وزارت کشور تصمیم گرفته شد تا با رویکرد جدید و با همکاری دو حوزه ناظر و اجرا، یک برنامه زمان‌بندی انتخابات را برای سال آینده تدارک ببینیم.

وی ادامه داد: در همین راستا پنج کارگروه تخصصی تشکیل شد و جلسات خوبی با همدلی و تعامل بالا شکل گرفت.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان همچنین آموزش مجریان و ناظران انتخاباتی را امری مهم برشمرد و گفت: در این خصوص باید تهیه موشن و سایر ظرفیت‌های رسانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

زمانی در ادامه به ضرورت رسیدگی هر چه سریعتر به قانون اصلاح انتخابات از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: هر قانونی در موقعیت و زمان خودش تصویب شود، ارزشمند خواهد بود.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه قانون اصلاح انتخابات مطالبه عمومی و براساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: تصویب این قانون باعث برطرف شدن چالش‌ها خواهد بود.

زمانی خاطر نشان کرد: البته مجلس شورای اسلامی قول داده است حداکثر تا آخر فروردین قانون انتخابات تصویب شود.

وی خاطر نشان کرد: البته در شورای نگهبان برنامه‌ریزی شده در صورت عدم تصویب قانون انتخابات، طبق قانون موجود برنامه پیش برود و کار متوقف نشود.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان اضافه کرد: اینکه ما پیش از برگزاری انتخابات در کنار مقام محترم اجرا هستیم، نشان می‌دهد که هدف هر دو مجموعه اجرا و نظارت، زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات باشکوه است.

زمانی با بیان اینکه هدف هر دو نهاد حوزه اجرا و نظارت بر انتخابات، آسیب شناسی و پیشگیری است، به برگزاری چهل انتخابات سالم در کشور اشاره کرد و افزود: این میزان از انتخابات در شرایط جنگ و تحریم برگزار شده است و جای افتخار دارد.

وی گفت: ان‌شاءالله در سال آینده انتخاباتی باشکوه و با قدرت و نظم برگزار می شود و یک همچون همایشی با عنوان جشن مشارکت برگزار کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha