۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 938
کد خبر: 85055066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشکسوت دفاع مقدس: بازگویی حماسه‌ها باعث تربیت شهید حُججی‌ها می‌شود

اصفهان- ایرنا- پیشکسوت دوران دفاع مقدس و عضو هیات معارف جنگ گفت: اساس برگزاری یادواره‌های شهدا، بازگوکردن حماسه‌هاست که این کار باعث تربیت رادمردانی نظیر شهید حُججی‌ها و سایر شهیدان مُدافع حرم در راه صیانت از نظام و انقلاب می‌شود.

شهید محسن حججی از رزمندگان دلاور مُدافع حرم بود که روز دوشنبه ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۶ در خاک سوریه بدست نیروهای داعش به اسارت گرفته شد و پس از دو روز به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ جانباز غلامحسین دربندی، روز یکشنبه در آیین یادواره شهدای پایگاه چهارم رزمی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در سالن اجتماعات این مرکز در اصفهان افزود: دوران دفاع مقدس دارای درس‌ها و معرفت‌های خاصی است که بیان این مفاهیم به نسل‌های امروز باعث ماندگاری آن در ذهن آیندگان خواهد شد.

وی تاکید کرد: بیان خاطره‌های دوران دفاع‌مقدس، هرگز تکراری نمی‌شود، زیرا این معانی از جنس حماسه و شهادت و برگرفته از قیام کربلاست.

عضو هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با یادآوری خاطرات خلبان شهید "سیدحسن سجادی نیاکی" از شهدای پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در دوران دفاع مقدس افزود: شهدای ما بعنوان اُسطوره‌های تاریخ، معرفت خاصی داشتند مانند شهید سجادی که روز قبل از شهادت خود در جبهه سوسنگرد با جعبه شیرینی به جمع همکارانش پیوست و گفت، من فردا شهید می‌شوم و این شیرینی شهادت من است.

وی همچنین با اشاره به خدمات هوانیروز ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: هوانیروز در هر صحنه حساس کشور، چه در دوران دفاع مقدس، چه در هنگام بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله، ایفای نقش کرده و فداکاری خود را نشان داده است.

این راوی دوران دفاع مقدس، ایثار و هنر نیروهای فنی هوانیروز در خط مقدم نبرد را ستود و گفت: نیروهای فنی هوانیروز، بالگردهای گلوله خورده و معیوب در خط مقدم جیهه را با انجام تعمیرات شبانه، به پرواز درمی‌آوردند تا بدست دشمن نیفتد.

همچنین در این مراسم فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش گفت: پیام برگزاری یادواره امروز این است که کارکنان هوانیروز مثل همیشه با اطاعت محض و حمایت از مقام معظم رهبری و فرماندهی عظیم‌الشان کل قوا آمادگی دارند تا جان بر کف، در راه دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی همچون سایر شهدای بزرگ و خوشنام جان دهند تا آرمان‌ها و اعتقادات میهن عزیزشان آسیب نبیند.

سرهنگ ستاد خلبان بهرام نظری با اشاره به انگیزه برگزاری این یادواره در روز جاری(۲۱ اسفند) گفت: امروز سالگرد عملیات غرورآفرین "بَدر" است که در این عملیات چند خلبان و مهندس فنی هوانیروز به شرف شهادت نائل آمدند که استاد خلبان شهید محمدعلی بختیاری نیز یکی از آنهاست و امروز سالروز شهادت اوست.

در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای هوانیروز ارتش در اصفهان، از شهدای شاخص مُدافع حرم(شهید ابوالفضل شیروانیان) و شهید فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (شهید علی بهروزیان‌ نسب) نیز قدردانی و با اهدای لوح تقدیر از خانواده‌های شهدای پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان بعنوان یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوانیروز کشور، نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس و ارائه خدمات امدادی در سال‌های پس از دفاع مقدس داشته است.

همچنین این پایگاه پوشش امداد هوایی استان مرکزی و شمال استان فارس را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha