۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبر: 85055123
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۳۸ هزار عدد انواع ترقه‌ در فارس کشف شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبر: 85055123
۳۸ هزار عدد انواع ترقه‌ در فارس کشف شد

شیراز-ایرنا-مسئولان پلیس در سطح استان فارس از کشف بیش از ۳۸ هزار عدد انواع مواد آتش را در شهرستان‌های این استان خبر دادند.

فرمانده انتظامی لارستان روز یکشنبه از کشف ۲۳ هزار عدد مواد محترقه خطرناک قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی اظهار داشت: با توجه به نزدیک‌ بودن چهارشنبه آخر سال و خطرات ناشی از استفاده مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز، مقابله با افرادی که در رابطه با تهیه، توزیع و قاچاق این مواد در واحدهای صنفی فعالیت دارند؛ در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس امنیت عمومی با اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات تخصصی در بازرسی از چند واحد صنفی موفق به کشف ۲۳ هزار عدد مواد محترقه و ۵۰۰ گرم سرنج نارنجی انفجاری شدند.

یوسفی با بیان اینکه در این رابطه ۶ نفر از عوامل توزیع کننده دستگیر و روانه دادسرا شدند، از خانواده‌ها خواست با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند تا به دور از هر نوع حادثه دلخراشی با سلامتی کامل روزهای بهاری را تجربه کنند.

لارستان در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

کشف بیش از ۶ هزار قلم انواع مواد محترقه در "کازرون"

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون نیز یکشنبه از کشف ۶ هزار و ۱۰۰ عدد انواع مواد محترقه در بازرسی از چند واحد صنفی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده است تا روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اضطراب خانواده ها تبدیل شود و شاهد حوادث غم بار باشیم.

وی اظهار داشت: در این راستا، طرح جمع آوری مواد محترقه با هدف شناسایی فروشندگان مواد محترقه توسط پلیس در حال اجراست.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: در همین رابطه، مأموران طی ۷۲ ساعت گذشته در بازرسی از چند واحد صنفی ۶ هزار و ۱۰۰ عدد انواع مواد محترقه را کشف کنند.

زراعتیان ضمن اشاره به تداوم اجرای این طرح، یادآور شد: ساخت و خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غیرمجاز، جرم محسوب می‌شود و مرتکبین برابر قانون مجازات خواهند شد و لذا از مردم انتظار داریم هرگونه اخبار در موارد مرتبط را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۳۵ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.

ترقه‌های غیرمجاز در "بوانات"

فرمانده انتظامی بوانات نیز از کشف ۷ هزار و ۵۲۵ عدد انواع مواد محترقه خطرناک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی با کسب خبری مبنی بر نگهداری مواد محترقه در ۳ واحد صنفی در سطح این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، محل‌های مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی کردند.

فرمانده انتظامی بوانات بیان کرد: ماموران در بازرسی از واحدهای صنفی، ۷ هزار و ۵۲۵ عدد انواع مواد محترقه و ۲ کیلوگرم اکلیل و سرنج خطرناک خارجی قاچاق کشف و در این رابطه ۲ نفر نیز دستگیر شدند.

مزارعی با بیان اینکه متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند؛ از شهروندان خواست: پلیس را در تامین امنیت جامعه یاری کنند و اخبار و گزارشات خود پیرامون فعالیت فروشندگان مواد محترقه و هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت را از طریق تماس با تلفن۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان بوانات در فاصله ۲۳۰ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

کشف مواد محترقه خطرناک در "استهبان"

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان نیز امروز یکشنبه از کشف یک هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه خطرناک قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور افزود: با توجه به روزهای پایانی سال، طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه توسط پلیس استهبان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی موفق به شناسایی صنوف متخلف که اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک می‌کردند شدند و پس از بازرسی از آنها یک هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه خطرناک کشف کردند.

فرمانده انتظامی استهبان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با سودجویان و توزیع کنندگان مواد محترقه، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

استهبان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha