رسانه آموزش و پرورش باید جریان ­ساز نظام تعلیم و تربیت باشد

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز تلاش داریم رسانه آموزش و پرورش جریان ­ساز نظام تعلیم و تربیت باشد.

به گزارش ایرنا از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مصطفی بابایی روز یکشنبه در اختتامیه گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها اظهار کرد: هماهنگی بسیار خوبی بین روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس و مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به وجود آمده و نمونه آن را در موضوع مولدسازی می بینیم که علیرغم هجمه ها و حاشیه ها با درایت و همفکری توانستیم مسئله را مدیریت کنیم.

وی افزود: با همه پیچیدگی ها ما در یک جنگ جدی رسانه ای هستیم، محور این جنگ رسانه است و دشمنان با هر عنوانی اعم از هیبریدی، شناختی، رسانه ای و ... هر روز یک بحران جدید ایجاد می کنند.

بابایی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین کادر روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی را دارد، گفت: روابط عمومی نه در خدمت مدیران، بلکه باید بیشتر در خدمت کلیت مجموعه باشد تا هم افزایی لازم و کافی حاصل شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: راهبرد اصلی ما اقناع مخاطب است. بدین منظور همه ارکان و مجموعه های وابسته به آموزش و پرورش باید همراه هم باشند و مسائل را با کمک همدیگر حل کنند.

بابایی اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش ظرفیت های بسیاری دارد که باید کنار هم قرار گیرند تا بتوانند موج قوی تری ایجاد کنند. در این راستا مدل شبکه سازی رسانه ای در نظام اطلاع رسانی آموزش و پرورش را ایجاد کرده ایم که در چهار سطح روابط عمومی، درون دستگاهی، میان دستگاهی و برون دستگاهی انجام می شود.

بابایی گفت: نکته دیگر که روابط عمومی ها باید به آن توجه داشته باشند تعامل با سایر دستگاه‌ها در حوزه مسولیت اجتماعی است که در استان ها و مناطق قابلیت دست یابی بیشتری دارد و تحقق آن نیازمند تعامل است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ارتباط مستمر با خبرنگاران و اعتماد سازی ادامه داد: شورای فعالان مجازی شهرستان ها نیز در حال شکل گیری است که ضمن ارتباط با اینفلوئنسرهای مجازی می تواند در موقعیت های مختلف موثر باشد، از بروز مسایل و فیک نیوز جلوگیری کند و در ایجاد آرامش در مجموعه آموزش و پرورش که با جامعه و مردم در ارتباط گسترده است کمک کند.

بابایی خاطر نشان کرد: از تقویت دانشی و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با جذابیت های خبری و تفکر خلاق نباید غافل شد و با تولید محتوا در جریان سازی یک شبکه گسترده، موجب اقناع مخاطب شد.

رتبه بندی برای همکاران استخدام آموزشی اعمال شده است
همچنین معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس در این آیین گفت: تقویت سازمان در گرو تقویت روابط عمومی ها است.

حمیدرضا خان محمدی با اشاره به هجمه هایی که در جریانات اخیر از سوی معاندین به مجموعه خدوم آموزش و پرورش انجام شد، افزود: بحث ها و حواشی ایجاد شده، بازی های رسانه ای بود که با درایت همکاران روابط عمومی روشنگری شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: نباید با مشکلات متوقف بشویم، در بودجه چالش هایی داریم اما با سعه صدر، پشتکار، همدلی و همفکری در سازمان در همه سطوح می شود با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود سازمانی و فراسازمانی مسائل را حل کنیم.

خان محمدی با اشاره به ضرورت تغییر ساختار سازمان گفت: در این راستا و سایر موضوعات اداری، پست ها و جذب نیرو مکاتباتی با وزیر آموزش و پرورش داشته ایم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با اشاره به پیگیری موضوعات رفاهی و معیشتی همکاران پرتلاش سازمان اظهار داشت: رتبه بندی نیز برای همکارانی که بدواً استخدام آموزشی بوده اند اعمال شده و از مجاری قانونی تلاش می کنیم برای سایر عزیزان نیز گره گشایی شود.

گردهمایی دو روزه مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس کل کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه 20 و 21 اسفند در محل سازمان نوسازی مرکز برنامه ریزی شد.

گفت وگو با مدیران ستادی و برگزاری جلسات آموزشی با حضور اساتید دانشگاه در این دوره مورد توجه قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha