شالویی: اکنون معرفی حکیم نظامی از هر زمان دیگری مهم‌تر است

تهران- ایرنا- رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با تاکید بر توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توجه به حکیم نظامی گفت: هیچ شهرستانی در کشور ما نیست مگر اینکه برنامه‌ای را برای حکیم نظامی انجام داده باشد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، هفته بزرگداشت مقام حکیم نظامی همزمان با روز بزرگداشت این شاعر بلندپایه پارسی، ۲۱ اسفند در تالار وحدت برگزار شد.

در این نشست محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و جمعی از مفاخر فرهنگ و ادب فارسی حضور داشتند.

شالویی با تاکید بر نقش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توجه به حکیم نظامی گفت: از زمانی که محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد شد، به حکیم نظامی توجه ویژه شد. سال گذشته در سراسر استان‌ها و شهرستان‌ها و کشورهای خارجی میزبان برنامه‌هایی برای حکیم نظامی بودیم و باید به اطلاع شما برسانم هیچ شهرستانی در کشور ما نیست مگر اینکه برنامه‌ای را برای حکیم نظامی انجام داده باشد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادامه داد: امسال بزرگداشت حکیم نظامی را از اول اسفند ماه آغاز کردیم. دستگاه‌های مختلف با ما هماهنگی کردند. همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه الزهرا، دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه هنر، دانشگاه تربیت مدرس و ... در این بزرگداشت همکاری داشتند.

او با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش، مدیران مدارس شبانه‌روزی، ملی و دولتی در بزرگداشت حکیم نظامی، ادامه داد: انتظار می‌رود تا سال آینده همه دانش‌آموزان با این حکیم فرزانه آشنا شده باشند.

در این روزها معرفی حکیم نظامی از هر زمان دیگری مهم‌تر است

شالویی با بیان اینکه شهرداری تهران، سازمان زیباسازی و مترو هم در ترویج فرهنگی مرتبط با حکیم نظامی نقش داشتند، توضیح داد: اکثر سازه‌های مترو به حکیم نظامی اختصاص داده شده است و سازمان زیباسازی شهر هم اقدامات مهمی در این حوزه انجام داد. همه بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه کتابخانه‌های عمومی، معاونت مطبوعاتی و سازمان‌های دیگر تلاش بسیار کردند. تا این برنامه با این گستردگی خود را نشان دهد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه در این روزها معرفی حکیم نظامی از هر زمان دیگری مهم‌تر است ادامه داد: در سال آینده بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را خواهیم داشت و انجام آن، نیازمند این است که از الان برایش برنامه‌ریزی کنیم.

او افزود: انتظار داریم که مانند سال گذشته امسال هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری لازم را انجام دهد.

در این نشست از تمبر این رویداد فرهنگی و کتاب نظام سخن رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha