۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۵۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85055369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست «ایهود باراک» از صهیونیست‌ها برای نافرمانی مدنی

تهران- ایرنا- «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی یکشنبه شب از صهیونیست‌ها خواست در اعتراض به اصلاحات قضایی در این رژیم، دست به نافرمانی مدنی بزنند.

به گزارش ایرنا از الجزیره، باراک گفت: اسرائیلی‌ها باید در قبال دولتی که دموکراسی را نابود می کند، دست به نافرمانی مدنی بزنند.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی همچنین گفت که رؤسای اطلاعات، ارتش و پلیس باید از انجام اصلاحات قضایی جلوگیری کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود به اپوزیسیون تاخت و نوشت: چهار ماه قبل ما شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی بودیم و در این انتخابات کابینه ما موفق به کسب مجوز از اسرائیلی‌ها برای اداره امور شد.

نتانیاهو همچنین تأکید کرد: کابینه منتخب مسئول ارتش، پلیس و دستگاه‌های امنیتی دیگر است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha