۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85055566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۸۰۰ نوآموز در البرز مورد ارزیابی قرار گرفتند

کرج - ایرنا - معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: سه هزار و ۸۰۰ نوآموز در مراکز مشکلات ویژه یادگیری این استان مورد ارزیابی قرار گرفتند. 

محسن گمار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون سنجش آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی حدود ۴۰ هزار نوآموز این استان در حال اجرا است.
معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: برنامه سنجش از دیماه ۱۴۰۱ در ۱۱ مرکز مشکلات ویژه یادگیری (مراکز جامع توان بخشی، مداخله بهنگام) در استان آغاز شده است.
وی یادآورشد: در این برنامه اولیا نوآموزان با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش و ثبت مشخصات فرزند خود اقدام به نوبت گیری می کنند.
گمار، هزینه پرداخت از درگاه الکترونیک برای هر نوبت را مبلغ ۶۰۰ هزار ریال ذکر کرد و گفت: دریافت هرگونه وجه از والدین در مراکز سنجش ممنوع است.
وی تصریح کرد: سنجش نوآموزان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت و والدین هنگام نوبت گیری درانتخاب محل پایگاه دقت کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.
معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرزهدف از راه اندازی مراکز سنجش نوآموزان را در ۲ بخش تشخیص اولیه و تخصصی در زمینه ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی پسران و دختران برای ورود به پایه اول ابتدایی در البرزعنوان کرد.
وی اظهار کرد: کارشناس آموزش دیده ، مسئولیت سنجش دختران و پسران دارای شرایط سنی اعلام شده برای ورود به پایه اول ابتدایی را در بخش سلامت جسمی و ذهنی بر عهده دارند.
گمار، به نقش مهم ضریب هوشی و سلامت جسمی در افراد برای یادگیری نکات آموزشی - تربیتی در کلاس درس پرداخت و بیان کرد: دانش آموزانی که در تشخیص اولیه با مشکل روبرو شوند و تائید کارشناسان را در پرونده اشان نداشته باشند به پایگاه تخصصی سنجش ارجاع داده می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha