رییس سازمان بسیج: کنترل قیمت‌ها به برنامه‌ریزی و اقدام جهادی نیاز دارد

یزد- ایرنا- رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه کنترل قیمت‌ها به برنامه‌ریزی و اقدام جهادی نیاز دارد گفت: بسیج با تمام ظرفیت آماده خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه در مواقع بحرانی است.

به گزارش ایرنا، سردار "غلامرضا سلیمانی" روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت مدیریت معاملات برای کاهش و کنترل قیمت‌ها افزود: ارزی که صنایع در اختیار دارند ۲۸ هزار تومانی است و ما باید برای ساماندهی اوضاع اقتصادی به کمک دولت بیاییم.

وی به قیمت ارز اشاره و ادامه داد: قیمت ارز در ایران فقط برای نیم ساعت به ۶۰ هزار تومان رسید و بعد از آن کاهش پیدا کرد ولی هنوز هم این قیمت مبنای معاملات است و طراحی نرم افزار کنترل قیمت‌ها از مبدا تا مقصد جزو اقدامات بسیج برای کاهش قیمت‌ها است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی را از دیگر برنامه‌های در دستور کار بسیج عنوان کرد و گفت: بنا داریم با آموزش کشاورزان نسبت به بالا بردن بهره‌وری در تولید دانه‌های روغنی اقدام کنیم.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، جهاد تبیین را یکی از مهمترین و موثرترین راهکارهای ایجاد و افزایش امید بین اقشار مختلف جامعه ذکر کرد و افزود: بیان عملکرد و دستاوردهای بسیج از جمله الزامات اجرایی است که باید در راستای جهاد تبیین به آن توجه شود.

آیت‌الله "محمدرضا ناصری" با بیان اینکه دولت باید با کنترل نواسانات، قیمت‌ها و گرانی‌ها را کم کند افزود: به نظر می‌رسد اگر پتروشیمی‌ها، فولادها و دیگر صنایع بزرگ کشور سود محصولات خود را کاهش دهند نتایج خوبی در کاهش قیمت‌ها خواهیم داشت.

وی توسعه اقتصادی و کاهش قیمت‌ها را مهمترین عامل امیدآفرینی در جامعه دانست و بیان کرد: بسیج باید هرچه سریعتر به بحث تولید خوراک دام ورود کند در این باره ما باید خودکفا شویم.

امام جمعه یزد توجه به بحث جمعیت را از دیگر الزامات اجرایی و برنامه ریزی برای کشور عنوان و تصریح کرد: این مهم به برنامه ریزی جدی و عملی نیاز دارد.

ناصری با بیان این‌که افزایش و جوانی جمعیت در گرو ورود جدی و سازماندهی شده بسیج است گفت: این مسئله که خداوند متعال رازق است در جامعه امروز کمرنگ شده و این مهم باید به خوبی و گسترده بین اقشار مختلف نهادینه شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha