۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85055671
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رکورد بی‌نظیر تاریخ ورزش همدان در تصاحب سکوهای آسیایی

همدان- ایرنا- ورزش استان همدان در سال جاری شاهد دستاوردهای مهم در عرصه‌های بین المللی بوده و تغییر در مدیریت دستگاه ورزش و روی کار آمدن علی حقیقی به عنوان نخستین مدیرکل ورزش منتصب دولت سیزدهم در این استان، تحولات بسیار مطلوب در رسیدن به افتخارات فراملی ایجاد ساخته است.

به گزارش ایرنا، این روزها لبخند موفقیت در ورزش استان جاری شده وآمارها نشان از ثبت رکورد تاریخی در کسب نشان‌های قهرمانی در میادین بین المللی دارد.

رکورد بی‌نظیر تاریخ ورزش همدان در تصاحب سکوهای آسیایی



کسب ۳۰ نشان آسیایی
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره می‌گوید: ورزشکاران استان همدان امسال ۳۰ مدال در مسابقات آسیایی کسب کردند که این مورد نسبت به سال گذشته ۳۳۳ درصد رشد داشته است.

علی حقیقی روز دوشنبه به ایرنا گفت: ورزش استان در سال جاری رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشت و ورزشکاران استان در میادین بین المللی، آسیایی و جهانی مدال‌های خوش رنگی کسب کردند.

وی با اشاره به ورزشکاران دعوت شده استان به تیم‌های ملی گفت: سال گذشته ۲۷۰ ورزشکار از استان همدان به اردوهای تیم‌های ملی دعوت شدند و امسال این تعداد به ۳۱۰ مورد افزایش یافته است.

حقیقی با تشریح شرایط مطلوب ورزش استان در برگزیدگان تیم ملی خاطر نشان کرد: درسال گذشته ۵۱ نفر به عضویت تیم‌های ملی درآمدند و امسال این تعداد امسال به ۸۰ نفر افزایش یافته که این تعداد ۱۵۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از افزایش کسب مدال توسط ورزشکاران استان همدان در مسابقات آسیایی خبر داد و گفت: ورزشکاران استان همدان امسال ۳۰ مدال در مسابقات آسیایی کسب کردند که مدت مشابه آن در سال گذشته فقط ۹ نشان بود و شاهد رشد ۳۳۳ درصدی در این بخش هستیم.

ورزشکاران استان همدان امسال ۳۰ مدال در مسابقات آسیایی کسب کردند که مدت مشابه آن در سال گذشته فقط ۹ نشان بود و شاهد رشد ۳۳۳ درصدی در این بخش هستیم.

وی با اشاره به اینکه شمار ورزشکاران اعزام شده به مسابقات جهانی نیز افزایش داشته است، گفت: سال گذشته ۱۴ ورزشکار از استان همدان به مسابقات جهانی اعزام شدند که این تعداد تاکنون به ۱۵ مورد افزایش یافته است و تعداد مدال‌های کسب شده در مسابقات جهانی از ۱۲ نفر در سال گذشته به ۱۴ نفر در سال جاری افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به حضور ملی پوشانی از استان همدان در رقابت‌های بین المللی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ ورزشکار همدانی به مسابقات بین المللی اعزام شدند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۱۲ مورد افزایش داشته افزایش یافته که از رشد۱۴۰ درصدی برخوردار است.

وی از رشد ۱۲۵ درصدی مدال‌های کسب شده در مسابقات بین المللی خبر داد و افزود: ورزشکاران استان همدان سال گذشته ۱۲ مدال بین المللی کسب کردند که این آمار فقط در نیمه نخست امسال به ۱۵ مورد افزایش یافت.

استان همدان دارای نزدیک به ۸۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۵۰ هیات ورزشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha