فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری در کرمانشاه زیر نظارت جدی است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری در طرح عیدانه این اداره کل خبر داد و گفت: با نزدیک شدن به سال جدید و همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان، طرح پایش کشوری کمیت در قالب طرح نوروزی به صورت هدفمند اجرایی می‌شود.

«مهدی حسین‌پور» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای برنامه های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی شده از مرداد ماه سال جاری در کشور و بوسیله کارشناسان استاندارد آغاز شده و این مهم در ایام پیش روی عید و ماه مبارک رمضان به طور جدی پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: در این طرح ابتدا صحت عملکرد ترازوی واحد صنفی کنترل شده و خالص فروشی شیرینی، کیک، زولبیا و بامیه مورد پایش قرار می گیرد.

حسین‌پور یادآور شد: قنادان موظف به توزین و تعیین قیمت وزن جعبه و خالص شیرینی به صورت جداگانه هستند و رعایت نکردن این موضوع کم فروشی بوده و واحدهای متخلف در صورت رعایت نکردن وزن خالص به تعزیرات حکومتی معرفی می گردند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان کرد: از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلو گرمی، یک و نیم کیلوگرمی، دو کیلوگرمی ، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی براساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای اوزان ، ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و دارای نشان استاندارد معتبر باشد.

وی گفت: بازرسان این اداره کل علاوه بر نظارت بر خالص فروشی شیرینی و زولبیا بامیه بر استاندارد بودن اجزاء تشکیل دهنده شیرینی‌ها از جمله شکر، روغن و آرد نیز کنترل و نظارت خواهند داشت.

حسین‌پور اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام عید و ماه مبارک رمضان و ضرورت صیانت از حقوق شهروندان، تمرکز گشت های ویژه بازرسی متشکل از بازرسان استاندارد اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر صنوف قنادان، لبنیات فروشی ها، پروتئین فروشی ها، میوه و تره بار افزایش داشته است.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه عنوان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه کم فروشی و استاندارد، طی شبانه روز از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ پیگیری و یابا شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به اداره کل استان اطلاع رسانی نمایند، همچنین از طریق سامانه پیامکی، نیز اصالت پروانه استاندارد روی محصول را با ارسال شماره ده رقمی ذیل نشان استاندارد (رایگان) به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ استعلام نمایند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha