نیاز درمانی مردم جنوب و مرکز خراسان رضوی به مشهد کاهش یافت

تربت‌حیدریه - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان به یک‌ دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید خبر داد و گفت: ارتقای امکانات و تجهیزات درمانی تربت طی سالهای اخیر باعث کاهش نیاز و مراجعه بیماران شهرستانهای جنوبی و مرکز خراسان رضوی به مشهد شده است.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه سی‌تی‌اسکن ۶۴ اسلایس که در بیمارستان امام حسین تربت حیدریه نصب شد می تواند با سرعت بالا تصاویری با قدرت تفکیک دقیق از اعضای مختلف بدن تهیه کند.

وی ارزش ریالی این دستگاه را افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: دستگاه سی تی اسکن جدید بیمارستان امام حسین تربت حیدریه از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان جهانی بهداشت تهیه و ارسال شده است.

وی گفت: بیمارستان امام حسین در کنار ارائه خدمات به مردم تربت حیدریه و اهالی دیگر شهرستانهای جنوبی و مرکز خراسان رضوی، نیازهای پزشکی و درمانی مهاجران افغان مقیم استان را نیز تامین و برآورده می کند.

نیاز درمانی مردم جنوب و مرکز خراسان رضوی به مشهد کاهش یافت

وی با بیان اینکه اکنون سه ‌دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته در بیمارستان های تربت حیدریه فعال است، ادامه داد: از دیگر سو بیمارستان تازه تاسیس امام حسین (ع) مطابق استانداردهای روز دنیا ساخته و تجهیز شده است بنابراین کمبود تجهیزاتی ندارد.


ابراهیمی‌پور افزود: احداث ساختمان شیمی درمانی با کمک یک فرد نیکوکار در کنار بیمارستان امام حسین در دست اتمام است و بزودی خدمات جدید و پیشرفته شیمی درمانی نیز به مردم منطقه ارایه خواهد شد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: از آنجا که بخشی از مراجعان بیمارستان امام حسین غیربومی و از شهرهای مجاور تربت هستند؛ ساخت پروژه همراه سرای بیمار نیز در این مرکز درمانی آغاز شده‌ است که با اتمام آن شاهد رفاه بیشتر مراجعان و افزایش خدمت‌رسانی به مردم خواهیم بود.

ابراهیمی‌پور افزود: اکنون به طور متوسط روزانه ۴۰ عمل جراحی مختلف در بیمارستان امام حسین تربت حیدریه انجام می شود که تعداد زیادی از آنها اهالی شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی نظیر بجستان، کاشمر، خواف و رشتخوار هستند.

وی یادآور شد: طی یکی دو سال اخیر و پس از ساخت و تجهیز بیمارستان امام حسین تربت حیدریه؛ نیازهای پزشکی و درمانی اهالی شهرستانهای جنوبی و مرکز خراسان رضوی به مشهد در حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه همچنین به راه اندازی بیمارستان تازه ساخت راشد شهرستان زاوه در سال آینده اشاره کرد و گفت: اکنون این مرکز درمانی در مرحله تامین نیروی انسانی متخصص است و با بهره برداری از آن شاخص های بهداشتی منطقه بازهم ارتقاء می یابد.

شهرستان زاوه تا چند سال پیش یکی از بخش های تابعه تربت حیدریه بود.


مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha