۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۱
کد خبر: 85055863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مزاحم تلگرامی در همدان دستگیر شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۱
کد خبر: 85055863
مزاحم تلگرامی در همدان دستگیر شد

همدان- ایرنا- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: فردی که با ارسال پیام های تهدید آمیز در فضای مجازی برای یکی از بانوان همدانی ایجاد مزاحمت می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی به پلیس فتا مبنی بر تهدید یک زن به انتشار تصاویر، چت ها و فیلم‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی، با توجه به اهمیت موضوع پرونده، رسیدگی به آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی های صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با شگردهای پیچیده و فنی موفق به شناسایی متهم شده و با هماهنگی قضایی وی به پلیس فتا احضار شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم علاوه بر ارسال پیام تهدید آمیز برای این زن جوان برای اعضای خانواده نیز از این قبیل پیام ها ارسال کرده بود که این مستندات نیز مورد بررسی قرار گرفت.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: متهم ابتدا منکر هر گونه ارتباط با این پرونده بود اما پس از روبرو شدن با مستندات جرم چاره‌ای جز اعتراف نداشت و با وجود ابراز ندامت و پشیمانی، پرونده وی تحویل مراجع قضائی شد.

وی گفت: پلیس فتا با افرادی که در فضای مجازی برای شهروندان به هر نحوی ایجاد مزاحمت کرده و با تهدید و ارعاب، امنیت روانی آنان را برهم می‌زنند برابر قانون برخورد می کند.

رییس پلیس فتا استان همدان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله موضوع را جهت بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارید و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس‎ cyberpolice.ir ‎ و بخش مرکز فوریت‌های ‏سایبری گزارش دهید.

طبق گزارش فرمانده انتظامی استان همدان ۱۱ ماهه سالجاری جرائم سایبری ۱۴.۳۳ درصد کاهش داشته و از مجموع پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا ۳۲ درصد مربوط به کلاهبرداری اینترنتی، ۲۲ درصد برداشت غیرمجاز، ۱۰ درصد هتک حیثیت، چهار درصد مزاحمت اینترنتی و مابقی سایر تخلف ها بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha