۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85055890
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

محور بازیابی پسماندهای صنعتی به هفتمین دوره جایزه محیط زیست اضافه شد

اصفهان - ایرنا - معاون پژوهشی دانشکده مهندسی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: موضوع بازیابی پسماندهای صنعتی به محورهای هفتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست ویژه دانشجویان دانشگاه های کشور اضافه شد.

محسن سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محور با توجه به اهمیت موضوع بازیابی پسماندهای صنعتی و کنترل و مدیریت آن و پیشنهاد این موضوع از سوی صنایع اصفهان به محورهای رویداد اعطای جایزه محیط زیست دانشجویان اضافه شد.
وی اظهار داشت: هفتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست به منظور تقدیر از تلاش های علمی و پژوهشی دانشجویان کشور در عرصه محیط زیست اردیبهشت سال آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
وی، ادامه داد: دیگر محورهای دیگر این رویداد، ابداع ، اختراع و طرح های نوآورانه و دانش بنیان، تحقیقات علمی مؤثر در زمینه نجات گونه های کمیاب و در معرض خطر، فرهنگ سازی در زمینه حفاظت محیط زیست، همکاری با سازمان های مردم نهاد محیط زیستی و فعالیت گروه های دانشجویی و انجمن های علمی در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست است.
سلیمانی اضافه کرد: تمرکز این رویداد بر حفظ محیط زیست و گونه های جانوری و گیاهی و هر فرایندی که سبب کاهش مشکلات محیط زیستی شود، است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: هدف از برگزاری جایزه محیط زیست این است که تفکر محیط زیستی جایگاه اصلی خود را در رشته های تحصیلی مختلف پیدا کند و در بین دانشجویان در این زمینه فرهنگسازی شود.
سلیمانی ادامه داد: با توجه به اینکه محیط زیست بحث بین رشته ای است ظرفیت زیادی در بین دانشجویان کشورمان برای فعالیت در این عرصه وجود دارد و انتظار می رود که مشارکت آنها در این زمینه بیشتر باشد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه این رویداد ایده محور است، خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا از طریق ارتباط با نهادهایی مانند مراکز نوآوری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از ایده های برتر در این رویداد حمایت شود.
سلیمانی خاطرنشان کرد: ششمین دوره اعطای جایزه محیط زیست یکی از موفق ترین دوره ها بود و دانشجویان از حدود ۵۰ دانشگاه از سراسر کشور در آن شرکت کردند.
وی مهلت ارسال آثار به این رویداد را پایان فروردین سال آینده اعلام کرد.
هفتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست ویژه دانشجویان دانشگاه های کشور همزمان با روز جهانی زمین پاک ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha