کردستان ظرفیت بزرگی برای استفاده از معتمدان در زمینه صلح و سازش دارد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان گفت: در استان کردستان ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از معتمدان و ریش سفیدان در مقوله صلح و سازش وجود دارد و در جای جای این استان فرهنگ صلح و سازش نهادینه شده است.

به گزارش ایرنا، بهادر اسدی روز دوشنبه در آیین افتتاح هیات صلح مساجد شهرک نایسر سنندج با بیان اینکه مساجد و اماکن مذهبی اصلی ترین محل تجمع مردم در آیین های اسلامی در شهرها و روستاها است، افزود: از آنجا که هدف از افتتاح این هیات ها مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است تشکیل هیات های صلح می تواند کمک شایان توجهی به حل مشکلات حقوقی مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه اقدامات موثری در راستای اعتلای فرهنگ صلح و سازش در کشور انجام داده و از بدو تاسیس هیات‌های صلح در کردستان، پرونده‌های مختلفی از جمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قتل و نزاع‌های طایفه‌ای با همکاری و همیاری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان منتهی به مصالحه شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان اضافه کرد: ناحیه منفصل شهری نایسر واقع در سنندج با ۷۵ هزار جمعیت دارای هفت مسجد است و از طیف های مختلفی تشکیل شده است که با آغاز پویش سراسری «به احترام امام رضا (ع) می بخشم» و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه با استفاده از حضور و مشارکت مردم در سه مسجد شیخ رش، ابراهیم خلیل الله و شیخ عبدالقادر گیلانی (قدس سره) فعالیت خود را اغاز کرد.

اسدی گفت: تاکنون ۶ هیات صلح در مساجد سیدقطب، امام حسین (ع)، شهرک پردیس، باب السلام، امام زاده هاجر خاتون و چهار یار نبی در سطح شهر سنندج راه اندازی شده و مردم روزانه جهت حل مشکلات حقوقی و اختلافات خود به این هیاتها مراجعه می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha