۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85056025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد هشت هزار هکتار فضای سبز در شهرک های صنعتی کشور

کرج - ایرنا - معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از ایجاد هشت هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز شامل کاشت درخت، فضای گلکاری و ساخت بوستان طی سال جاری در شهرک های صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی استان البرز فتحعلی محمدزاده روز دوشنبه در آیین درختکاری که در شهرک صنعتی غیر دولتی هشتگرد استان البرز برگزار شد، گفت: به استناد قوانین حاکم بر شهرک های صنعتی از اراضی که در اختیار داریم در فاز عملیاتی باید ۲۵ درصد آن را تبدیل به فضای سبز کنیم که ۱۰ درصد آن از طریق متولیان و مسوولان شهرک های صنعتی و ۱۵ درصد مابقی نیز باید توسط صاحبان صنایع ایجاد شود.

وی افزود: اکنون در اقصی نقاط کشور ۹۵ هزار هکتار فاز عملیاتی شهرک های صنعتی در دستور کار قرار دارد که از این میزان هشت هزار و ۵۰۰ هکتار توسط مدیران شهرک های صنعتی دولتی و غیردولتی فضای سبز ایجاد شده و مابقی آن نیز در دستور کار قرار دارد.

محمدزاده تصریح کرد: در این هشت هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار اصله درخت کاشته شده است بعلاوه آن ۳۰۰ هکتار فضای گلکاری شده و ۱۷۲ بوستان نیز احداث کرده ایم.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت : با توجه به مشکل کمبود آب در سراسر کشور یکی از اهداف مهم ما در راستای صیانت از منابع آبی استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهرک های صنعتی است که از فروردین تا بهمن ماه سال جاری روزانه ۵۹ هزار متر مکعب پساب را به صورت شبانه روزی بازچرخانی کرده ایم که بخش عمده آن در بخش آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کتابچه ای برای تمام شهرک های صنعتی کشور منتشر کرده ایم تا بر مبنای آن و بر اساس اقلیم متفاوت و شاخص های آبی هر استان از گونه های درختی کم آب بر استفاده شود و به نوعی این کتابچه نقشه راه شهرک های صنعتی کشور در زمینه فضای سبز به شمار می رود.

حمید رضا عقاب نشین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز نیز در حاشیه این مراسم گفت: امسال تمام ۱۱ شهرک صنعتی دولتی و غیردولتی استان البرز مراسم روز درختکاری با شکوه خاصی برگزار کردند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه تعیین شده امسال ۶ هکتار به فضای سبز شهرک های صنعتی دولتی استان البرز شامل شهرک صنعتی اشتهارد، شهرک صنعتی نظرآباد، شهرک صنعتی کوثر و شهرک صنعتی امیدالبرز اضافه شد.
عقاب نشین در خصوص آمار تعداد درخت های کاشته شده تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۱۶ هزار و ۶۳۱ اصله درخت و درختچه در شهرک های صنعتی دولتی غرس نماییم که در مجموع با اقدامات صورت گرفته ۶ هکتار به فضای سبز شهرکهای دولتی افزوده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha