ترمیم ۷۸۴ دکل فوق توزیع در راستای پایداری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان‎‎

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به ترمیم ۷۸۴ دکل فوق توزیع در راستای پایداری شبکه برق استان‎‎ گفت: در سال جاری ۱۹۵ هزار و ۴۶۹ کیلوگرم نبشی برای رفع کسری این تعداد دکل برق مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهارکرد: این شرکت با وسعت ۸۰ هزارو ۳۰۵ کیلومتر مربع در جایگاه پنجم کشور و از لحاظ کیلومتر مدار خط با دارا بودن ۹ هزارو ۳۵۵ کیلومتر مدار در جایگاه ششم کشور قرار دارد که با توجه به وجود خطوط متعدد نیروگاهی و تبادلی با سایر استان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای ساخت دکل‌های برق از نبشی‌های گالوانیزه استفاده می‌شود، افزود: در سالیان اخیر به علت شرایط جوی مانند طوفان و تندباد و افزایش سرقت نبشی، کاهش استقامت مکانیکی دکل و در نتیجه بروز حوادثی همچون سقوط دکل را به همراه داشته که نیاز به ترمیم و احداث مجدد داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح‌کرد: در همین راستا در سال ۱۴۰۱ پس از بازدیدهای مداوم از دکل‌های برق و گزارش حوادث رخ داده، به منظور رفع کسری نبشی ۷۸۴ دکل، اقدام به انجام کسری‌بندی به میزان ۱۹۵ هزار و ۴۶۹ کیلوگرم با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال کرده است.

دشت‌بزرگ اضافه‌کرد: از تعداد دکل‌های ذکر شده بیشترین دکل‌های رفع کسری به ترتیب در ناحیه مارون با ۱۳۷ دکل و ناحیه شمال با ۱۱۸ دکل بوده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha