۱۴ بیمار مرگ مغزی در نیشابور به زندگی بیماران حیاتی دوباره بخشیدند

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۱۴ بیمار مرگ مغزی از این دانشگاه طی سال جاری تاکنون به مشهد اعزام شده‌اند که اهدای اعضای آنان به ۶۲ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشیده است.

دکتر محمد توحیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹ نفر از بیماران مرگ مغزی در نیشابور طی سال جاری مرد و پنج نفر مرد بوده اند که اعضای قابل پیوند از افراد مرگ مغزی شده شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده، کلیه‌ها، پانکراس و نسوج شامل پوست و قرنیه چشم است.

وی بیان کرد: از بیماران مرگ مغزی اعزامی ۹ کبد، هفت کلیه، یک پانکراس، یک قلب، ۲۴ قرنیه و ۲۰ مورد پوست اهدا و پیوند شد تا فرصت زندگی دوباره ای باشد برای بیمارانی که مدت ها رنج بیماری را متحمل شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور حوادث رانندگی را بیشترین عامل مرگ مغزی در نیشابور دانست و اظهار داشت: میانگین رده سنی اهداکنندگان اعضا از بیماران مرگ مغزی در نیشابور طی سال جاری ۳۹ سال بوده و کمترین آنها هفت سال سن داشته است.

توحیدی افزود: نقش رسانه ها در افزایش آگاهی خانواده ها و ارتقای فرهنگ اهدای عضو در سال های اخیر بسیار پررنگ بوده است، به طوریکه شاهد رشد سالانه اهدا بوده ایم اما با توجه به افزایش قابل ملاحظه تعداد افراد نیازمند عضو باید فرهنگ سازی ها افزایش یابد.

وی ضمن دعوت از هموطنان برای مشارکت در امر مقدس و معنوی اهدای عضو بیان کرد: یکی از روش های دریافت کارت عضویت، مراجعه به سایت ehdacenter.ir و ثبت نام در قسمت کارت اهدای عضو و روش دوم ارسال کد ملی به شماره پیامک ۳۴۳۲ می باشد.

مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha