رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ایثارگران در اولویت است

یزد- ایرنا- رییس‌کل دادگستری یزد گفت: رسیدگی به مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی ایثارگران انقلاب اسلامی در اولویت رسیدگی دستگاه قضایی است.

به گزارش ایرنا، غلامحسین دهشیری روز دوشنبه در همایش حقوق شهروندی و ایثار در یزد با تبریک ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، این نهاد را نهادی مقدس خواند که به دست بنیانگذار انقلاب اسلامی برای خدمت به بهترین بندگان خدا تشکیل شد و افزود: مجموعه دادگستری وظیفه خود می‌داند برای حل مشکلات حقوقی و قضایی ایثارگران و خانواده‌های شهدا در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام کند.

وی با اشاره به گسترش ارتباطات اجتماعی در بین مردم ادامه داد: گسترش ارتباطات اجتماعی لزوم فراگیری قوانین و مقررات مربوط به آن را دوچندان کرده است و بنیاد در تلاش است از طریق ارائه مشاوره‌های حقوقی در این زمینه یار و یاور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا باشد.

این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و با اشاره به فتنه‌های اخیر از تلاش‌های ارزشمند نیروهای فراجا، سپاه و بسیج در حضور به‌موقع درصحنه و برخورد قاطع با عوامل ناامنی قدردانی کرد و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت را در جامعه خواستار شد.

دهشیری با اشاره به جایگاه رفیع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، خدمت به آنان را خدمتی مقدس دانست و اعلام آمادگی همکاری کرد و گفت: همه باید در کنار هم به خصوص همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران این نهاد را در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی یاری دهند.

همچنین حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد با قدردانی از همکاری دادگستری و کانون وکلا با ایثارگران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد در حوزه حقوق شهروندی ارائه مشاوره‌های حقوقی مناسب در امور مختلف پیش از انجام هر کاری است.

سردار محمدمهدی فرهنگ دوست از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هم به بیان خاطراتی از شهدای شاخص استان پرداخت و گفت: معنویت رمز موفقیت شهدا در جبهه نبرد حق علیه باطل است و شهدای گرانقدر در عین جوانی با خودسازی کم‌نظیر چنان ارتباطی با خالق هستی برقرار کردند که خداوند فیض عظیم شهادت را روزیشان کرد.

در این همایش که با حضور مدیران ارشد قضایی و انتظامی و جمعی از وکلای دادگستری یزد برگزار شد بر لزوم تعامل دستگاه‌های قضایی و انتظامی با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تاکید شد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha