۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۳۰
کد خبر: 85056420
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: شهیدان چراغ راه ما در جامعه هستند

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۳۰
کد خبر: 85056420
امام جمعه یزد: شهیدان چراغ راه ما در جامعه هستند

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شهیدان والامقام انقلاب شکوهمند اسلامی در عمل چراغ راه ما در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه به مناسبت روز ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در آیین تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت و برگزیدگان استانی مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر یزد افزود: عزت و اقتدار ایران در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی از تلاش مردم و مسئولان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه قدردانی کرد و ادامه داد: شهیدان همه وجود خود را برای امنیت و عزت کشور صرف کردند و باید راه و نام آنها زنده بماند.

شهیدان چراغ راه مردم و مسئولان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، شهدا را بزرگ مردانی دانست که از مقام و جایگاه بالایی برخوردارند و چراغ راه در جامعه هستند و مردم و مسئولان در این شرایط باید بیش از گذشته با همه وجود مروج اهداف و آرمان والای مقدس و ماندگار آنها باشند.

آیت الله ناصری افزود: این انقلاب به برکت خون شهدای عزیز زنده و در مسیر رشد و بالندگی خود در حرکت است و باید ما قدر دان شهدا باشیم و در مسیر شهدا گام برداریم که تحقق آن موجب شکست توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی کفر جهانی است.

وظیفه ما در برابر شهدا و خانواده های آنان سنگین و عظیم است

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: وظیفه ما در برابر شهدا و خانواده‌های آنان سنگین و عظیم است چرا که به فرموده معمار کبیر انقلاب شهدا چشم و چراغ کشورند و باید فرهنگ شهادت و مقاومت در جامعه زنده بماند.

علی‌اکبر عزیزی در این مراسم با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل گفت: در مقام شهدا همین افتخار بس که خداوند می‌فرماید: من جانشین شهید هستم در خانه او و همین یک جمله مقام رفیع و جایگاه والای شهید را می‌رساند.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در برابر شهدا و خانواده‌های آنان سنگین و عظیم است چرا که به فرموده معمار کبیر انقلاب شهدا چشم و چراغ کشورند و ما هر آنچه انجام دهیم در برابر عظمت و ایثار آنان ناچیز است.

امام جمعه یزد: شهیدان چراغ راه ما در جامعه هستند

معاون استاندار یزد تصریح کرد: خداوند شهادت را نصیب ملت بزرگ ایران کرد و چنان به آن ارزش بخشید که سید و آقای شهدا را حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار داد و شهدا نیز در حقیقت در مسیر آن امام همام به این مقام و درجه رسیدند.

در این مراسم از نماهنگ "سرزمین آرزوها" با موضوع شهدا به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و به تهیه کنندگی سبحان زارع، آهنگ سازی محسن آرمان و شعر عالیه مهرابی رونمایی شد.

این نماهنگ توسط گروه سرود خورشید تابان اجرا شده است.

مروجان فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شدند

تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت و برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر از دیگر بخش های برگزاری این اجلاسیه بود.

اجلاسیه روز شهید به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با حضور آیت‌الله ناصری، عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جمعی از مسئولان و تنی چند از خانواده‌های معزز شاهد در دفتر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه یزد برگزار شد.

استان یزد چها هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha