کاظمی‌پور: به میزبانی از رقابتی سالم در سایه صلح و امنیت افتخار می‌کنیم

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز گفت: باعث افتخار است که ایران اسلامی زیبا را برای برگزاری این رقابت سالم در سایه صلح، امنیت و رفاقت انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان دوشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز ویژه‌ بانوان، ضمن خیر مقدم به بانوان و قهرمانان حاضر در این دوره از رقابت‌ها، تلاش‌های سه روزه برگزار کنندگان را ایثارگرانه توصیف کرد.

وی اظهار داشت: در آستانه ورود به دوبهار مقارن هستیم؛ بهار طبیعت و بهار قرآن را پیشاپیش تبریک می‌گویم.

معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان خطاب به شرکت‌کنندگان در مراسم گفت: باعث افتخار ایران اسلامی زیبا است که کشور ما را برای شرکت در این رقابت سالم در سایه صلح، امنیت و رفاقت و با شعار «ورزش، عدالت و معنویت» انتخاب کرده‌اید.

کاظمی‌پور در ادامه توضیحاتی در خصوص شرکت‌کنندگان در این رویداد ارائه کرد و افزود: این مسابقات با حضور ۶۲۱ نفر از بانوان ورزشکار از کشورهای عراق، ازبکستان، تاجیکستان، گرجستان، فلسطین، اندونزی، مالزی، پاکستان، روسیه، نپال، تونس، کویت، امارات، قرقیزستان، بلاروس، افغانستان، لهستان، نروژ، ایران و با حضور ۱۱۰داور بین‌المللی و ۱۳۹ مربی با همکاری ۱۳۰نفر از دست‌اندرکاران اجرایی در ۹ رشته ورزشی شامل جودو، فوتسال، کاراته، وزنه‌برداری، کبدی، شمشیربازی، سوارکاری، چوگان و دوومیدانی طی سه روز(۱۹ تا ۲۲ اسفند ) برگزار شد.

کاظمی‌پور ادامه داد: هم‌اکنون به ایستگاه آخر رسیدیم وچشم‌مان‌ به دیدن روی بهاری شما روشن شد و ‌به انتظار دیدار مجدد شما در دومین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز در سال هستیم. در پایان شادی حضور شما را به روح ملکوتی جهادگر شهید اسماعیل احمدی و همه شهیدان آزاده این مرز و بوم تقدیم کرده و برای تمامی همکاران سالی پر از صحت و سعادت و برکت آرزو دارم.

مراسم اختتامیه نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز از ساعت ۱۹ دوشنبه شب با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد و خانم علم‌الهدی همسر رییس جمهوری ایران در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم میهمانان مختلفی از جمله دکتر زهره جعفری سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران، غفور کارگری رییس پاراالمپیک، مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیح ورزشکاران و سید محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و آرش فرهادیان  مدیر کل دفتر مشترک فدراسیون های ورزش حضور دارند.

تیم‌های شرکت کننده و بانوان حاضر ‌در این رویداد از دیگر نفرات حاضر در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نوروز به شمار می‌روند.

در این دوره از بازی‌ها نمایندگان کشورهای افغانستان، ازبکستان، پاکستان، روسیه، مصر،نپال، اندونزی، عراق، تایلند، ارمنستان، گرجستان، فلسطین، بلاروس، کویت، قرقیزستان،تونس، سوریه، ترکیه و ایران حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha