مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا: رسانه‌ها امید بخشی را به جامعه تزریق کنند

شیراز - ایرنا - مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با بیان اینکه رسانه‌ها باید امیدبخشی را به جامعه تزریق کنند، گفت: رسانه‌های داخلی در مقام دفاع از اقتدار نظام در مقابل هجمه‌های دشمنان نباید منفعلانه عمل کنند بلکه باید همواره حالت تهاجمی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن بهاروند دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس با اشاره به جایگاه امروز رسانه در نظام جهانی و کشور افزود: امروز جنگ نرم جایگزین جنگ سخت شده و در دنیا لشکرکشی و عملیات نظامی انجام نمی شود و اتاق فکرهایی که دشمن در رسانه‌های خودش ایجاد کرده به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در جریان اغتشاشات اخیر، شروع ماجرا از همین بنگاه های اطلاع رسانی دشمن از جمله ایران اینترنشنال و بی بی سی شکل گرفت و در واقع کسانی را به عنوان خبرنگار نما تربیت کردند و عملا فرماندهی جنگ را به آنها سپردند و با این کار خود نوجوانان ما را تحت تاثیر قرار داده و آنها را به خیابان کشاندند.

مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا بیان کرد: این مساله نشان می دهد که دشمن به درستی بر روی رسانه و خبرنگار کار کرده و می‌داند که از این طریق می‌تواند به نتیجه و اهدافش برسد.

بهاروند گفت: در چنین شرایطی وظیفه و نقش ما بسیار مهم است و باید با کنار گذاشتن حالت انفعالی، در پیشانی کار قرار گیریم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که خبرنگاران را افسران جنگ نرم دانستند، افزود: باید همه ظرفیت و توان خود را بکار گیریم تا این فرمایشات معظم له در عمل محقق شود.

مدیرکل اخبار استانها ایرنا: رسانه‌ها امید بخشی را به جامعه تزریق کنند

اطلاع رسانی درست از حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)
مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا، ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) اظهارکرد: پس از وقوع این حادثه شاهد انجام اطلاع رسانی درست، به موقع، صحیح و شفاف بودیم به نحوی که جای هیچ اما و اگری باقی نگذاشت.

بهاروند افزود: علت موفقیت در این کار نیز اطلاع رسانی به موقع مسئولان بود که ابتکار عمل را از رسانه‌های دشمن گرفت و اجازه شبهه افکنی به آنها داده نشد.

ایرنا، رسانه مردم و دولت
وی خبرگزاری جمهوری اسلامی را در وهله نخست متعلق به مردم دانست و بیان کرد: ایرنا در عین اینکه درد مردم را فریاد می‌زند باید چشم بینای دولت در کشور و استان باشد و با دستگاه‌های اجرایی و مدیران ارشد تعامل داشته باشد.

مدیر کل اخبار استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: طی ماه‌های اخیر در حوزه استان های ایرنا به کیفیت بیش از کمیت بها داده شده و معتقدیم که اخبار بی کیفیت نمی تواند نظر مردم و مخاطب را جلب کند و اگر به دنبال جلب نظر مخاطب هستیم باید کیفیت اخبار را ارتقا دهیم.

بهاروند افزود: مساله دیگری که در خبرگزاری جمهوری اسلامی دنبال می کنیم، جریان ساز بودن خبر است و معتقدیم که ایرنا باید خود جریان ساز و شکل دهنده جریان و روایت اول آن هم به شکل صحیح و درست باشد.

وی ادامه داد: می خواهیم به مدیریت استان ها کمک کنیم و نظر مدیریت استان ها را به سمت مسائل و مشکلات موجود در دل جامعه جلب کنیم.

بهاروند یکی از دستورکارها در مدیریت جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را استفاده از ابزارهای چند رسانه‌ای دانست و بیان کرد: امروزه مخاطب وقت خود را صرف خواندن مطالب و اخبار طولانی نمی کند و در اداره کل اخبار استان ها یک مدیریت به نام مدیریت چند رسانه‌ای ایجاد کرده ایم که به استان ها آموزش های لازم را در این زمینه منتقل می کند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات و تلاش‌های سید احمد نجفی قدردانی و سجاد خسروانیان به عنوان رییس جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی معرفی شد.

سید احمد نجفی از چهارم مهر سال ۱۳۹۵ تاکنون عهده دار این مسئولیت بود. دفتر ایرنا در لارستان در این مدت راه اندازی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha