۶هزار و ۱۶۹ مجوز مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از صدور ۶ هزار و ۱۶۹ مجوز مشاغل خانگی در این استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: این تعداد مجوز در مقایسه با سال گذشته که ۲ هزار و ۹۲۰ مورد بود، از رشد ۲۱۱ درصدی برخوردار شده است.

محسن مولوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تعداد مجوز اعطا شده ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان طی سال‌جاری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۸ درصد تسهیلات تخصیص یافته به استان در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است و سهم بانوان در دریافت این میزان تسهیلات ۸۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در مجموع ۶۰۹ شغل خانگی در استان تعریف شده است که بانوان می‌توانند در ۹۰ درصد این مشاغل مشارکت کنند و فرصت خوبی برای اشتغال بانوان به شمار می‌رود.

مولوی در ادامه به سهم استان در تسهیلات تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافت که قرار است از سوی ۱۷ دستگاه و ۱۸ بانک عامل جذب شود که تاکنون ۱۴ هزار و ۳۳۶ متقاضی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌جاری تاکنون ۶ هزار و ۸۹۳ نفر تسهیلاتی افزون بر ۳۹۴ هزار و ۶۱۱ میلیون تومان معادل ۴۴ درصد تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، بنا بر آخرین گزارش‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری ۱۰.۱ درصد اعلام شده که در رتبه ششم قرار گرفته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha