۴۸۳ دانش آموز خراسان‌شمالی به المپیادهای علمی کشور راه یافتند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال چهار هزار و ۵۲۲ دانش آموز استان در مرحله اول آزمون المپیادهای علمی کشور شرکت کردند که ۴۸۳ دانش آموز به مرحله دوم راه یافتند.

ابوالقاسم اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله اول المپیادهای علمی از یکم تا هفتم بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در ۲ نوبت صبح و عصر در خراسان شمالی برگزار شد.

وی افزود: چهار هزار و ۵۲۲ دانش آموز استان در مرحله اول آزمون المپیادهای علمی کشور شرکت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۳ نفر دختر و مابقی پسر بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: از مجموع ۴۸۳ دانش آموزی که به مرحله دوم المپیاد راه یافتند، ۳۸ نفر در المپیاد ادبی، ۲۷ نفر در المپیاد اقتصاد و مدیریت، ۲۳ نفر در المپیاد تفکر و کارآفرینی، ۱۲۸ نفر در المپیاد جغرافیا، ۱۹ نفر در المپیاد ریاضی، ۲۵ نفر در المپیاد زیست‌شناسی، ۴۴ نفر در سلول‌های بنیادی، ۲۱ نفر در سواد رسانه ای، ۲۵ نفر در المپیاد شیمی، ۸۰ نفر در علوم‌زمین، ۱۰ نفر در علوم و فناوری نانو، ۱۴ نفر در المپیاد فیزیک، ۱۱ نفر در کامپیوتر و ۱۸ نفر در المپیاد نجوم و اخترفیزیک راهی مرحله دوم شدند.

اکبری تصریح کرد: بیشترین آمار دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور به ترتیب ۲۷۸ دانش آموز مربوط به شهرستان شیروان، ۹۹ نفر بجنورد، ۷۱ نفر شهرستان اسفراین، ۱۹ نفر مانه و سملقان، ۹ نفر فاروج، چهار نفر جاجرم و از شهرستانهای راز و جرگلان، گرمه و بام و صفی‌آباد هر کدام یک نفر در رشته های مختلف راهی مرحله دوم شدند.

وی بیان کرد: دانش آموزان این استان ظرفیت و توان بسیار برای موفقیت در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی از خود نشان داده اند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha