۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85056886
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قاچاقچیان چوب در کامیاران دستگیر شدند

۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85056886
قاچاقچیان چوب در کامیاران دستگیر شدند

 سنندج- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست کامیاران گفت: ۲  فرد خاطی که اقدام به قطع درختان و حمل آن در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با هدف قاچاق کرده بودند با رصد و هوشیاری محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، شناسایی و دستگیر شدند.

سامان سیفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این درختان از گونه بلوط بودند، اضافه کرد: متخلفان به همراه پرونده مربوطه برای طی مراحل قانونی دراختیار مقام قضایی و تعزیرات حکومتی قرار گرفتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کامیاران افزود: قطع درختان اعم از بومی و جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی به شمار می رود و از لحاظ مختلف، تبعات منفی جبران ناپذیر زیست محیطی زیادی در پی خواهد داشت.

سیفی یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات و صنایع چوبی حاصل از آن، مراتب را با سامانه فوریت‌های تلفنی ارتباط مردمی ۱۵۴۰ یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha