رقابت ۲۸۰۰ هنرمند شاهد و ایثارگر شمال شرق کشور به ایستگاه آخر رسید

مشهد- ایرنا- آیین پایانی جشنواره هنرهای تجسمی "مرد میدان و قاب افتخار" با رقابت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هنرمند شاهد و ایثارگر از ۶ استان شمال شرق کشور روز سه شنبه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره هنری، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره مرد میدان با محور عکس، نقاشی و خوشنویسی ویژه جامعه هنرمند ایثارگر و جشنواره قاب افتخار با محوریت خاطره نویسی و ثبت تاریخ شفاهی ایثار و شهادت ویژه دانش‌آموزان شاهد بوده است.

حمید دیانی افزود: در این راستا هزار و ۱۴۰ اثر تجسمی برای جشنواره مرد میدان و هزار و ۷۴۰ اثر خاطره نویسی دانش آموزان به دبیرخانه رسیده است که امروز منتخبان معرفی شدند.

وی گفت: هم اکنون هنرمندان منتخب این جشنواره از استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و سمنان در مشهد گردهم آمده و در آیین اختتامیه شرکت کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این مراسم گفت: با ابزار هنر می توان یک ملت را به آینده امیدوار کرد، اما اگر این ابزار در دست نا اهلان بیفتد یک ملت را می توان ناامید کرد.

حجت السلام مهدی حسن زاده نامقی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامیدی ملت مسلمان ایران است، افزود: برخی سلبریتی ها در آشوبهای اخیر به دنبال ناامید کردن مردم بودند، اما این ملت باز هم از یک فتنه سنگین سرافزار بیرون آمد.

وی ضمن رد این دیدگاه که "جوانان کنونی از دست رفته اند"،گفت: رویش های نسل جوان پس از انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از رویش ها در دوران انقلاب اسلامی است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) که متولدین دهه ۷۰ و ۸۰ بودند و موجبات آزادی چند کشور منطقه را از شر استکبار و داعش فراهم کردند موید توفیق رویش های جدید انقلاب اسلامی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha