۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85057073
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- طرح نوروزی دستگاه‌های خدمات رسان خراسان شمالی و رزمایش طرح ترافیکی در آستانه نوروز ۱۴۰۲ امروز (سه‌شنبه) در بجنورد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دستگاه های خدمات رسان خراسان شمالی از جمله پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده ای، جمعیت هلال احمر، اورژانس دانشگاه علوم پزشکی و آتش نشانی از امروز خدمات رسانی خود به مسافران نوروزی را آغاز کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در آیین رزمایش ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ گفت: دستگاه های خدمات رسان استان برای پذیرایی و خدمات رسانی به مسافران نوروز آمادگی دارند.

مهدی رشیدی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی به ویژه پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تلاش دارند تا با تامین و ارتقای ایمنی در جاده ها، حادثه و تلفات جاده ای را کاهش دهند.

وی افزود: خراسان شمالی به رغم افزایش ۴۷ درصدی در ترددهای جاده ای امسال رتبه اول استان های کشوری در زمینه کاهش تصادفات برون شهری را به خود اختصاص داد.

رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ در خراسان شمالی آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: ایمنی راه ها و رفع نقاط پرتصادف در جاده های استان در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۵۳ تیم پلیس راه خراسان شمالی برای ایمنی در جاده ها برای روزهای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ به خط شدند.

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم اعلام کرده است که امدادگران این جمعیت در نوروز امسال ۱۵ پایگاه جاده‌ای و تخصصی را آماده خدمات رسانی کردند.

۱۲ پایگاه جاده ای هلال احمر خراسان شمالی برای خدمات رسانی به مسافران در حالت آماده باش است و همچنین امدادگران در سه پایگاه تخصصی این جمعیت شامل پایگاه هوایی، تیم واکنش سریع و پایگاه کوهستان آماده خدمات رسانی هستند.

در این طرح ۱۵ دستگاه آمبولانس به کار گرفته می شود علاوه بر آن پنج دستگاه آمبولانس در مراکز شهرستان های استان در اختیار این جمعیت است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

۸۰۰ امدادگر خراسان‌شمالی در نوروز ۱۴۰۲ به مسافران خدمات می‌دهند

۵۳ تیم پلیس خراسان شمالی در طرح نوروزی به خط شدند

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱.۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

بر اساس آمار پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی؛ امسال تعداد تصادفات فوتی استان به نسبت سال گذشته ۱۲ درصد و تعداد تصادفات جرحی نیز ۹ درصد کاهش داشت.

بیشترین تصادفات این استان مربوط به کیلومتر یک تا پنج هر شهر بوده به نوعی ۴۹ درصد تصادفات در محورهای اصلی و ۵۱ درصد محورهای فرعی در ورودی به شهرها اتفاق افتاده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha