توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از اولویت‌های دولت سیزدهم است

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تلاش برای ایجاد توسعه متوازن و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته در راستای زمینه سازی برای رشد این مناطق از اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا ابراهیمی روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار سردشت افزود: استاندار آذربایجان‌غربی نیز همین سیاست را دنبال می‌کنند و در یکسال گذشته جلسه شورای برنامه ریزی استان در تمامی شهرستان‌ها برگزار شد تا شاخص‌های مناطق مختلف به حد نصاب استانی ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: در صورتی که شاخص‌های هر شهرستان به حد نصاب میانگین استانی رسید، در مرحله دوم رسیدن به میانگین کشوری در برنامه کار مسوولان و مدیران بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران باید تلاش کنند تا مصوبات سفر رییس جمهوری و سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی اجرایی شود و در سایه آن شاخص‌های هر شهرستان در زمینه برخورداری از راه دسترسی، آموزش، بهداشت و درمان بهبود یافته و زمینه ارتقای استان هم فراهم شود.

ابراهیمی با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات عید نوروز و ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان ادامه داد: این مساله می‌تواند در راستای توسعه مناطق مختلف مهم باشد لذا مدیران باید برای تامین بسترها و زیرساخت‌های لازم برای گردشگری توجه ویژه داشته باشند.

توجه به مناطق کمترتوسعه یافته از اولویت‌های دولت سیزدهم است

وی تاکید کرد: سردشت یکی از شهرستان‌های مهم در حوزه گردشگری آذربایجان غربی به شمار می‌رود و مسوولان این شهرستان باید برای این ایام برنامه ریزی داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی دیگر از موارد مهم این ایام تامین میوه و مایحتاج شهروندان در آستانه سال نو است و دستگاه‌های متولی از جمله صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی باید نظارت کافی بر بازار کالاهای اساسی داشته باشند.

وی در خصوص دستاوردهای مختلف دولت در زمینه توجه به مناطق مرزی و کمتر توسعه سافته کشور نیز اظهار کرد: در طول ۴۴ سال عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی، خدمات شایسته ای در این مناطق انجام شده است.

ابراهیمی یادآور شد: در حالیکه اوایل انقلاب تعداد شهرهای برخوردار از گاز طبیعی در استان، بسیار اندک بود اکنون بسیاری از روستاهای استان در مناطق سخت گذر و مرزی هم از این خدمت برخوردار هستند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست دستاوردهای مهم دولت در بخش‌های مختلف را برای مردم بیان کنند تا مردم از این دستاوردها که بسیار عظیم هم هستند، آگاه و با خبر باشند.

ابراهیمی با اشاره به راهبرد جهاد تبیین مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: بیان کردن دستاوردهای انقلاب به مردم و آگاه سازی مردم در خصوص اقدامات و خدمات صورت گرفته می‌تواند نوعی جهاد تبیین باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی به سیاست‌های دوگانه غرب در مورد کشورمان هم اشاره کرد و گفت: در حالیکه کشورهای اروپایی، رژیم بعث عراق را با سلاح شیمیایی مجهز کردند و این رژیم شهرهای مختلف کشورمان از جمله سردشت را مورد هدف قرار داد، اما کشورهای اروپایی در آن زمان سکوت کردند و اکنون برای مردم ایران دایه مهربان تر از مادر شده‌اند.

وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان داد که این مردم همچنان وفادار و پایبند به آرمان های انقلاب اسلامی هستند و دشمنان نمی‌توانند مردم ما را از این انقلاب مقدس دور کنند.

در ادامه این آیین باباخان اسکندری به عنوان سرپرست فرمانداری سردشت معرفی و از خدمات لقمان خسروپور فرماندار پیشین این شهرستان قدردانی شد.

توجه به مناطق کمترتوسعه یافته از اولویت‌های دولت سیزدهم است

باباخان اسکندری از ۹ دی ۱۴۰۰ به عنوان فرماندار شهرستان بوکان معرفی شده بود؛ او علاوه بر فرمانداری بوکان، مدیریت آموزش و پرورش اشنویه، بخشدار بخش مرکزی اشنویه و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهاباد را نیز در کارنامه دارد.

قبل از باباخان اسکندری، لقمان خسروپور از آذر سال ۱۴۰۰ تاکنون فرماندار سردشت بود.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha