تصویب بازنگری سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی با رویکرد توجه به علوم انسانی

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی از تصویب بازنگری سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی با رویکرد توجه به علوم انسانی قرآن بنیان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با همکاری بیشتر معاونت‌های آموزشی و پژوهشی وزارت علوم گام‌های موثری در ارتقای جایگاه این علوم برداشته شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمدجواد هراتی در جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه علوم انسانی در فرآیند پیشرفت توسعه، بر ضرورت بهره‌گیری از برنامه مدون آموزشی برای توسعه رشته‌های علوم انسانی بر مبنای آمایش و نیازهای جامعه تاکید کرد.

رئیس مرکز همکاری و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی و علوم انسانی، ماموریت‌گرایی در پژوهشگاه‌های علوم انسانی را از دیگر ضرورت‌های آموزش عالی دانست و افزود: یکی از آسیب‌های فعلی آموزش عالی در حوزه علوم انسانی، ضعف توجه به ماموریت‌گرایی در پژوهشگاه‌های علوم انسانی بوده و لازم است تا در این زمینه سیاست‌گذاری مناسبی از سوی معاونت پژوهشی وزارت علوم صورت گیرد.

تصویب بازنگری سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی با رویکرد توجه به علوم انسانی

مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه آموزش معارف قرآن در دانشگاه‌ها وجود دارد که به آنها کم‌توجهی شده و گروه‌های معارف اسلامی با توجه به ماموریتی که دارند می‌توانند بخشی از این مشکلات را جبران کنند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از گروه‌های معارف اسلامی شرایط برگزاری دوره‌های قرآنی در قالب‌های رشته‌های دانشگاهی را دارند و با توجه به اساتیدی که در این گروه‌ها وجود دارند می‌توان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی از ظرفیت این اساتید بهره‌مند شد.

همچنین رضا سلامت پناه دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در ادامه بر سیاست‌گذاری رشته‌های قرآنی ناظر به تکالیف اجتماعی و نیاز جامعه تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha