۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85057193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۱۲ گونه جانوری در کلینیک تخصصی حیات وحش اردبیل تیمار شد

اردبیل - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال ۱۱۲ مورد حیات وحش به دلیل مصدومیت یا بیماری به کلینیک تخصصی حیات وحش استان ارجاع داده و در این مرکز تیمار شد.

به گزارش ایرنا ، رامین جمشیدی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۹۴ مورد متعلق به پرندگان، ۱۲ مورد متعلق به پستانداران و ۶ مورد مربوط به سایر گونه‌ها است که پس از تیمار کامل در زیستگاه خود رهاسازی شدند.

وی افزود: کلینیک تخصصی حیات وحش استان در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسیده است ، حیات وحشی که به دلایل مختلف آسیب دیده‌اند، در این کلینیک با امکانات بیشتری تحت نظر دامپزشک قرار گرفته و پس از درمان و بهبود کامل در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی می‌شوند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه درمان گونه‌های جانوری امری تخصصی است و اقدامات غیراصولی باعث صدمات جبران‌ناپذیر به حیوانات می شود، از دوستداران حیات وحش خواست در صورت مواجهه با حیات وحش صدمه دیده آن را به ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان تحویل دهند.

به گزارش ایرنا سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار در استان اردبیل واقع است.

همچنین ۳۰ درصد از مجموع تنوع گونه‌های جانوری کشور مربوط به این استان است که البته از میان آنها ۱۷ گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha