مانور طرح سلامت نوروزی در تربت‌حیدریه با هدف کمک به مسافران و زائران برگزار شد

تربت‌حیدریه - ایرنا - با حضور مسوولان ستاد خدمات سفر و دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه مانور طرح سلامت نوروزی با هدف کمک به رفاه و آسودگی خاطر شهروندان، گردشگران، مسافران و زائران داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه امروز سه شنبه در این مراسم که معاون استاندار خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی نیز حضور داشتند، گفت: طرح سلامت نوروزی با حضور پنج گروه سه نفره شامل یک راننده و ۲ نفر کارشناس از فردا ۲۴ اسفند ماه جاری تا ۱۴ فروردین سال آینده ادامه خواهد یافت.


دکتر الهام بهره‌مند با بیان اینکه این بازرسی‌ها تقریبا به صورت شبانه‌روزی و سرزده انجام می‌شود، افزود: تامین حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، زائران و نظارت و بازرسی از اماکن تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن بین راهی مهمترین هدف بازرسی‌ است.

مانور طرح سلامت نوروزی در تربت‌حیدریه با هدف کمک به مسافران و زائران برگزار شد

وی گفت: تامین بهداشت ایمنی مواد غذایی و آشامیدنی، کنترل بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا، نظارت بر جمع‌آوری صحیح پسماندها و فاضلاب شهروندان تربت حیدریه از دیگر اهداف این طرح نظارتی است.


بهره‌مند تصریح کرد: شهروندان، مسافران و زائران در صورت مشاهده موارد مشکوک یا رسیدگی به شکایت‌ خود می‌توانند به سامانه ۱۹۰ مراجعه و ارتباط برقرار کنند.

در همین پیوند علی محمدی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: تمهیدات لازم برای استقبال، پشتیبانی و اسکان اضطراری مسافران نوروزی و زائران حریم قدس رضوی در این شهرستان پیش بینی شده است.

به گفته وی پیش بینی دستگاههای محلی تربت حیدریه از عبور میلیونی گردشگران و زوار استانهای جنوبی و جنوب شرق کشور از این شهرستان به مقصد مشهد در نوروز و ماه رمضان پیش رو حکایت دارد.

همچنین شمار زیادی از شیعیان پاکستان که به رسم همه ساله از مرز میرجاوه در سیستان و بلوچستان وارد ایران می شوند؛ با عبور از تربت حیدریه در ماه مبارک رمضان به مشهد و سپس قم و ادامه آن عتبات مقدس عراق سفر می کنند تا شبهای احیا را در کوفه و نجف عزاداری کنند.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس به سبب قرار گرفتن در کریدور ارتباطی شرق کشور و دروازه ورود جنوبی به حریم بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام معبر مهم گردشگری مذهبی استانهای جنوبی و جنوب شرق ایران محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha