دستگاه انژکتور سی.تی به همت خیر نیشابوری در بیمارستان حکیم راه‌اندازی شد

مشهد- ایرنا- سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور گفت: دستگاه انژکتور سی.تی. اسکن با کمک خیر حوزه سلامت نیشابوری برای نخستین بار در این مرکز درمانی نصب و راه‌اندازی شد.

دکتر سید محمد طاوسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه با کمک خیر سلامت به نام "محمد رضوی" به ارزش حدود 6 میلیارد ریال و با پیگیری های مستمر مسوولان بیمارستان و مساعدت اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: پیش از راه اندازی دستگاه مزبور در بیمارستان حکیم، بیماران برای سی.تی. اسکن به بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور و یا مراکز درمانی مشهد مراجعه می کردند.

دکتر طاووسی ادامه داد: دستگاه انژکتور سی.تی با تزریق مواد حاجب از طریق یک کاتتر کوچک به داخل سیستم عروقی جهت مطالعات آنژیوگرافی طراحی شده است و قادر به تزریق با فشار، میزان جریان و حجم مورد نیاز در آنژیوگرافی می باشد.

سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور گفت: همچنین دستگاه مزبور در معاینات مربوط به شریان های کرونری، کلیوی، رگ های بزرگ، سیستم عروقی، مغز، اندام های شکمی و اعضای جانبی بدن کاربرد دارد.

مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم وابسته به دانشکده علوم پزشکی نیشابور در فضایی به مساحت ۱۰۸ هزار مترمربع، با ۲۸۰ تخت فعال در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است.

این بیمارستان به عنوان یک مرکز فعال در حوزه‌های زنان، نوزادان، اطفال، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، چشم، گوش و حلق بینی در سطح شهرستان نیشابور فعال است.

بیمارستان حکیم که به عنوان بیمارستان دوستدار محیط سبز و دوستدار مادر و کودک شناخته شده است، دارای ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز؛ هزار مترمربع فضای تفریحی و پارک کودک؛ پنج هزار مترمربع فضای ورزشی و بیش از هزار نفر پرسنل است.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha