۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85057388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکوموزه موجب اشتغالزایی  و تقویت ظرفیت های گردشگری در روستا می شود

کاشان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت:ایجاد اکوموزه در روستاها موجب تقویت ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار روستایی می شود.

به گزارش ایرنا،مهران زینلیان روز سه شنبه در آیین افتتاح اکوموزه دهستان باباافضل روستای مرق بخش برزک افزود: اکوموزه ها از راه های نیل به توسعه اشتغال پایدار برای تقویت گردشگری روستایی است که با هدف حذف واسطه گری برای کسب و کار خانگی تشکیل شده و رونق خوبی را در تقویت کسب و کار روستایی و گردشگری منطقه ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: اکوموزه باباافضل مجموعه ای بی نظیر در استان اصفهان و کشور است و مردم می توانند از نزدیک با فعالیت های روستایی این منطقه و جریان زندگی طبیعی در روستا آشنا شوند.

فرماندار ویژه کاشان هم گفت:روستای مرق از روستاهای هدف گردشگری است و اکوموزه این روستا از نخستین اکوموزه ها در کشور با هدف حفظ و صیانت از آداب و رسوم و سنت های ایرانی اسلامی در بحث گردشگری افتتاح شده و یکی از بهترین روش های احیای فرهنگ گردشگری در منطقه است.

محمدشریف زارعی افزود:از همه مردم کشور دعوت می کنیم که از این موزه که در یکی از زیباترین روستاهای فلات مرکزی ایران در بخش کوهستانی کاشان واقع شده ، دیدن کنند.

اکوموزه موزه‌ای است که با تمرکز بر هویت مکانی، عمدتاً مبتنی بر مشارکت محلی و با هدف ارتقاء رفاه و پیشرفت جوامع محلی شکل گرفته‌است.

مرق روستایی کوهستانی،از توابع بخش برزک شهرستان کاشان است که در ۳۰ کیلومتری کاشان و ۱۹۱ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha