حوادث چهارشنبه سوری در مهاباد ۳۳ مصدوم بر جا گذاشت

مهاباد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۳۳ نفر در این شهرستان در آیین چهارشنبه سوری و بر اثر استفاده از مواد محترقه مصدوم شدند که یک نفر از آنان هم اکنون در بیمارستان بستری است.

امید صادق امیری بامداد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حوادث امسال چهارشنبه آخر سال ۳۳ نفر مصدوم شدند که ۲۵ نفر از آنان از ناحیه چشم و مابقی از ناحیه صورت و دست و سایر اعضا دچار مصدومیت شدند.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند، افزود: بیشتر مصدومان چهارشنبه آخر سال در مهاباد در رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال قرار داشتند و یک نفر از آنان بر اثر شکستگی انگشت هم اکنون در بیمارستان بستری است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: روز سه‌شنبه علاوه بر اینکه تمامی مراکز درمانی و بهداشتی در حال آماده باش قرار داشتند، هم در بخش پرستاری و هم در بخش خدمات ۴۰ درصد بر تعداد نیروهای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان نسبت به ایام گذشته بیشتر شد.

وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر متخصص طب اورژانس، پنج متخصص چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراجی عمومی و بیهوشی به صورت آنکال(تعهدی است که پزشک آن را می‌پذیرد تا در یک بازه زمانی به صورت تلفنی در دسترس باشد و در موارد اورژانس بتواند خود را در سریعترین زمان به بیمارستان برساند) در بیمارستان حضور داشتند و سایر بخش‌های پاراکلینیکی بیمارستان مانند رادیولوژی و سیتی اسکن نیز ضمن آماده باش، ۳۰ درصد بر تعداد نیروهای این بخش‌ها نیز اضافه شده بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد تاکید کرد: در بخش فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ نیز علاوه بر آماده باش چهار پایگاه شهری ثابت، ۲ پایگاه سیار با ۲ دستگاه آمبولانس و نیروی فوریتهای پزشکی راه اندازی شد تا در صورت نیاز به مصدومان در کمترین زمان ممکن خدمات پزشکی ارایه شود.

وی یادآور شد: در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در این شهرستان ۱۲ نفر بر اثر استفاده از مواد محترقه و آتش زا دچار مصدومیت شده بودند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، ۹۸ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در این استان بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شده‌اند.

طبق اعلام منابع آگاه در شهرستان بوکان هشت نفر، سردشت سه نفر و در میاندوآب هم سه نفر بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم و در مراکز درمانی مداوا و ترخیص شدند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha