چین: برای بازگرداندن روابط پکن و واشنگتن به مسیر درست، صداقت لازم است

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه تاکید کرد طرف آمریکایی باید صداقت نشان دهد و با چین برای انجام اقدامات مشخص برای کمک به بازگرداندن روابط پکن و واشنگتن به مسیر درست همکاری کند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه اظهار کرد که ایالات متحده انتظار دارد در هفته‌های آینده روسای جمهور آمریکا و چین تماسی داشته باشند.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری روزانه در پاسخ به یک پرسش مرتبط گفت: چین و ایالات متحده ارتباطات لازم را حفظ می‌کنند.

وی افزود: چین معتقد است ارزش و اهمیت ارتباطات در تقویت درک متقابل و مدیریت اختلافات نهفته است و ارتباط نباید به خاطر ارتباط انجام شود.

وانگ اضافه کرد: طرف آمریکایی باید صمیمیت نشان دهد و با چین برای انجام اقدامات مشخص برای کمک به بازگرداندن روابط چین و آمریکا به مسیر درست همکاری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، یک مقام اطلاعاتی ارشد آمریکا پیشتر ارزیابی کرد که چین خواهان تشدید تنش با ایالات متحده نیست و روابط با ثبات با واشنگتن را ترجیح می‌دهد.

«آوریل هینز» مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا به جمعی از قانونگذاران آمریکایی گفت که چین تشدید تنش با آمریکا را نخواسته و با وجود تلاش برای افزایش قدرت نظامی و اقتصادی خود در جهان، معتقد است از داشتن روابط با ثبات تر با واشنگتن سود می‌برد.

مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا در نشستی با کمیته اطلاعاتی مجلس سنای این کشور افزود: ما به رغم انتقادهای شدید اخیر شی جین پینگ رئیس جمهور چین از آمریکا ارزیابی می‌کنیم که پکن هنوز معتقد است از جلوگیری از تشدید تنش و حفظ ثبات در روابطش با آمریکا بیشترین سود را می‌برد.

هینز در ادامه این ارزیابی ادعا کرد، چین از جنبه‌های اقتصادی، فن آوری، سیاسی و نظامی به شکلی فزاینده در حال به چالش کشیدن آمریکا در سراسر جهان بوده و همچنان اولویت بی مانند برای آمریکا باقی می‌ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha