۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۱۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85057729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الجزایر صادرات گاز خود را به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب می‌رساند

تهران- ایرنا- شرکت نفت و گاز الجزایر سه‌شنبه شب اعلام کرد در پنج سال آینده قصد دارد صادرات گاز طبیعی این کشور را به سالانه ۱۰۰ میلیارد متر مکعب برساند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «توفیق حکار» مدیرعامل شرکت نفت و گاز الجزایر (سوناطراک) گفت: گروه سوناطراک در نظر دارد در پنج سال آینده سالانه ۱۰۰ میلیارد متر مکعب گاز صادر کند این در حالی است که ظرفیت صادرات گاز این مجموعه در حال حاضر حدود ۵۶ میلیارد متر مکعب در سال است.

وی افزود: تا زمانی که تقاضا برای گاز در میان مدت و بلندمدت وجود داشته باشد، به شرکای خود اطمینان می‌دهیم که نیازهای آن‌ها به گاز طبیعی را برآورده خواهیم کرد.

این مقام سوناطراک اضافه کرد که این شرکت در سال ۲۰۲۲ علاوه بر انجام تعهدات خود در قبال مشتریان داخلی و خارجی، تلاش‌های قابل توجهی برای استخراج اضافی گاز طبیعی انجام داده است.

بر اساس اطلاعات رسمی انرژی الجزایر، صادرات گاز این کشور در سال گذشته به ۵۶ میلیارد متر مکعب رسید و بازار داخلی این کشور نیز ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز مصرف کرد.

پیش تر نیز رسانه‌های الجزایری گزارش داده بودند که مقام‌های الجزایری و ایتالیایی توافقنامه انتقال گاز از الجزایر به ایتالیا امضا کردند.

بر اساس این گزارش‌ها، خط لوله گاز «گالسی» در امتداد کف دریای مدیترانه تا ساردینیا (جزیره‌ای در دریای مدیترانه) امتداد خواهد داشت و طول بخش دریایی آن ۲۸۴ کیلومتر است.

روزنامه‌های ایتالیایی نیز گزارش داده بودند که به لطف این توافق، ایتالیا واردات گاز خود از الجزایر را از ۲۰ به ۳۵ میلیارد متر مکعب افزایش خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha