۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۱۳
کد خبر: 85057740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آئین چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر ۲۱ مصدوم برجای گذاشت

بوشهر-ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: شمار مصدومان برگزاری آئین چهارشنبه‌سوری از روز گذشته تا صبح امروز (چهارشنبه) در این استان ۲۱ نفر اعلام شده است.

سید حسین موسوی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ۱۹ مورد از سوختگی‌های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در استان بوشهر درجه یک و مابقی درجه ۲ و سه بوده اند و تنها یک نفر بستری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ نفر از آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر مرد و هفت نفر زن هستند، گفت: از شمار مصدومان آئین چهارشنبه‌سوری ۱۴ نفر در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال بوده‌اند.

موسوی ادامه داد: براساس گزارش‌های رسیده بیشترین آسیب دیدگی گزارش شده ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر از ناحیه دست بوده و هیچ قطع عضو، فوتی و اعزام به خارج از استان گزارش نشده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: یکی از مصدومان نوجوانی ۱۳ ساله است که ترقه در دست او منفجر شده و از ناحیه سر، گردن و دست آسیب‌دیده و در سرویس ارتوپدی قرار گرفته که حال عمومی او خوب بوده و تحت درمان است.

موسوی اظهار کرد: همچنین جوانی ۲۶ ساله از جمله دیگر حادثه دیدگان چهارشنبه سوری است که ترقه در صورت او منفجر شده و پس از انفجار چشم او سانحه دیده و از ناحیه سروصورت دچار سوختگی شده که طبق تشخیص پزشک بستری و تحت درمان است.

وی گفت: بر اساس آمارها از اول اسفند تاکنون تعداد کل حادثه دیدگان ناشی از ترقه و مواد آتش زا در استان بوشهر ۲۷ نفر اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: از این تعداد ۲۰ نفر مرد، هفت نفر زن و از این شمار ۱۰ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند که از این تعداد هشت نفر مرخص و ۲ نفر نیز تاکنون بستری هستند.

به گفته موسوی شهرستان بوشهر با ۱۲ مورد بیشترین آسیب دیدگی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: پارسال ۲۰ نفر در چهارشنبه سوری در این استان دچار حادثه شدند.

موسوی با اشاره به آمادگی نیروهای عملیاتی و ستادی اورژانس ۱۱۵ از ابتدای شروع طرح و آمادگی ویژه کارکنان طی شب گذشته و امروز گفت: ۵۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در همه مناطق شهری و روستای در حال آماده‌باش هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha