۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۵۵
کد خبر: 85057811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رخدادهای چهارشنبه‌سوری در کیش ۶ مصدوم داشت

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۵۵
کد خبر: 85057811
رخدادهای چهارشنبه‌سوری در کیش ۶ مصدوم داشت

کیش - ایرنا - رییس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره کیش گفت: در شبانه‌روز گذشته ۶ نفر در رخدادهای مرتبط با چهارشنبه پایان سال در این جزیره مصدوم شدند.

کامران فردوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده آسیب و جراحات مصدومان این رخدادها در نواحی دست و چشم و بیشترین گروه سنی درگیر نیز نوجوانان و جوانان بوده اند.

وی اضافه کرد: یک تن از این افراد به علت برورز ۱۸ درصد سوختگی هم اکنون در بیمارستان بستری شده است و بقیه مصدومان از بیمارستان ترخیص شده اند.

سهراب رضایی رییس اداره خدمات ایمنی و اتش نشانی کیش با بیان اینکه اتشنشانان این جزیره تا ساعت چهار بامداد در نقاط مختلف جزیره به صورت اماده باش حضور داشتند افزود: در این مدت چند مورد اتش سوزی بوته ها و درختان گزارش شده که سریعا با حضور ماموران این اداره مهار شد.

چهارشنبه‌ سوری به عنوان یک سنت قدیمی از دیرباز پیام آور شادمانی بوده، سنتی که با روشن کردن آتش در غروب آخرین سه شنبه سال، نمادی برای غلبه بر زردی و بیماری محسوب می شود، اما این سنت دیرینه چند سالی است که شکل و شمایل واقعی خود را از دست داده و به رویدادی وحشتناک برای خانواده ها مبدل شده است.

چهارشنبه سوری یکی از جشن‌ها و آداب کهن ایرانیان است که طبق رسوم برجای مانده دیرین و به اعتقاد پیشینیان، برای استقبال از فصل بهار خانواده ها اقدام به روشن کردن آتش برای رفع نحسی و بلا و گرم شدن تنور زندگی و محبت و سالی پر از فروغ و روشنی می کنند.

روشن کردن آتش کوچک در مکان ایمن و بدون خطر از آیین ایرانیان در چهارشنبه آخر سال است، ایرانیان به شکرانه تندرستی و سلامتی و برای اینکه بیماری ها و بدی ها را از خود دور کنند، آتش روشن می کردند و زردی رخسار خود را به آتش می سپردند و به جای آن رنگ سرخ و سلامتی را از آن می ستاندند.

اما سال هاست که در آستانه چهارشنبه سوری، صدای ترقه ها، گاه و بی گاه در خیابان ها و معابر به شکلی وحشتناک بلند شده و موجب ترس شهروندان می شود، به نحوی که دیگر از خاطرات خوش چهارشنبه آخر سال، دور همنشینی و فال گوش ایستان ها خبری نیست، گویا این آیین قدیمی، کهنه و فراموش شده است.

براساس اعلام سازمان اورژانس کشور امسال در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخرسال یک هزار و ۳۳۰ نفر مصدوم و ۲ تن نیز فوت شدند که این امار در سال گذشته دو هزار و ۸۱۷ نفر مصدوم و ۱۹ نفر فوتی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha