۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85057870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی و گردشگری کردستان

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: راهنمایان گردشگری استان از اول فروردین‌۱۴۰۲ به مدت ۱۲ روز در۲ نوبت‌کاری به راهنمایی گردشگران در اماکن و بناهای تاریخی و گردشگری استان می پردازند.

به گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: استان کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است که باید این قابلیت‌ها به شکل مناسبی به گردشگران معرفی شود در این راستا و با هدف آمادگی و ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی، یک دوره آموزشی با حضور راهنمایان به‌منظور بازآموزی و تشریح وظایف آن‌ها در سنندج برگزار شد.

وی اعلام کرد: در این دوره آموزشی مباحثی شامل معرفی جاذبه‌های تاریخی استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفر و آشنایی راهنمایان گردشگری با مراکز خدماتی و بهداشتی ضروری مطرح شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه این راهنمایان به‌صورت ویژه در شهرهای گردشگرپذیر استان فعالیت خواهند داشت، ادامه داد: مسجد جامع سنندج، عمارت خسروآباد، عمارت مشیر دیوان، موزه باستان‌ شناسی سنندج و موزه مردم‌شناسی خانه کُرد از جمله اماکن تاریخی هستند که راهنمایان گردشگری به‌صورت شیفتی در این بناها مستقر می‌شوند.

مهرزاد اضافه کرد: حضور راهنمایان در محل بناهای تاریخی و موزه‌ها این امکان را به گردشگران و مسافران نوروزی می‌دهد که اطلاعات بیشتری در خصوص آثار تاریخی و دیگر اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری استان کسب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متعدد بتوانیم در مناطق مختلف استان، نوروزی متفاوت برای مهمانان و گردشگران خلق کنیم.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha