انتقاد ونزوئلا از «سیاسی کردن» موضوع مهاجرت

تهران- ایرنا- وزرات امور خارجه ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای، سیاسی کردن موضوع مهاجرت توسط نهادهای بین‌المللی را محکوم کرد و هدف کنفرانس برنامه‌ریزی‌شده توسط کانادا، اتحادیه اروپا و آژانس‌های سازمان ملل با موضوع مهاجران ونزوئلایی را به دست آوردن منابع مالی بدون کنترل و حسابرسی دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، وزارت امور خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف کنفرانس بین‌المللی همبستگی با پناهندگان و مهاجران ونزوئلا و کشورها و جوامع میزبان که در ماه جاری (۱۶ و ۱۷ مارس/ ۲۵ و ۲۶ اسفند) برگزار می‌شود، جمع‌آوری مبالغ هنگفت است.

در متن این بیانیه آمده است که فراخوان این رویداد که با همکاری آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (ACNUR) و سازمان بین‌المللی مهاجرت (OIM) انجام می‌شود، اقدامی خصمانه علیه کشور ونزوئلا و تنها در راستای منافع برخی از شرکت‌کنندگان در این رویداد است.

طبق بیانیه دولت ونزوئلا، در ماه‌های اخیر، رویدادهای مشابهی با تخصیص منابعی غیر شفاف و بدون ارائه اطلاعاتی دقیق در برابر افکار عمومی برگزار شده‌اند. دولت ونزوئلا، دستکاری آمارهای مربوط به مهاجرت به منظور دستیابی به منابع مالی را محکوم کرد.

به این ترتیب، ونزوئلا از سازمان ملل متحد و کشورهای عضو آن خواست تا «فریب یک طرح تجاوزکارانه جدید علیه میهن را نخورند». کاراکاس همچنین توقف فوری همه اقدامات قهری را خواستار شد.

دولت ونزوئلا یادآور شد که با وجود شرایط ناشی از تحریم‌ها، این کشور در مسیر بهبود اقتصادی قرار دارد و طرح بازگشت به میهن را برای بازگشت مهاجران ونزوئلایی به اجرا درآورده است.

دولت ونزوئلا اعلام کرد که با وجود ۹۲۹ اقدام قهری و تحریم علیه این کشور، از سال ۲۰۱۸، طرح بازگشت به میهن (Vuelta a la Patria) را اجرایی کرده و از طریق آن، بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ مهاجر ونزوئلایی به این کشور بازگشتند.

بر اساس داده‌های سازمان ملل، حدود هفت میلیون و ۱۳ هزار نفر در سال‌های اخیر ونزوئلا را ترک کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha