نماینده مردم: سرمایه‌گذاران در خمین به شرط جذب نیروی بومی حمایت می‌شوند

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم گفت: سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این شهرستان به شرط توجه به نفع مردم و مصلحت شهرستان یعنی جذب نیروهای بومی دعوت و حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا «علیرضا نظری» روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از مرحله دوم فروسیلیسیم خمین، افزود: فروسیلیسیم یکی از شرکت‌های موفق سرمایه‌گذاری در این شهرستان است که نیاز صنایع فولاد کشور را تامین می‌کند و ارزآوری خوبی به همراه دارد.

وی بیان کرد: این واحد در اشتغال خمین نیز موفق عمل کرده، چراکه بخش قابل توجهی از نیروی کار این واحد از این شهرستان تامین شده است.

نماینده مردم خمین در خانه ملت، استفاده از شرکت‌های باربری این شهرستان، خرید و گردش مالی در بانک‌های این خطه به منظور ارتقا شاخص‌های اقتصادی زادگاه امام راحل، انتظار مردم از فروسیلیسیم است.

نظری با بیان اینکه اقتصاد خمین مبتنی بر کشاورزی است، افزود: از زمان تاسیس شهرک صنعتی در این منطقه، سرمایه‌گذاری خوبی در این شهرک انجام شده و نیاز نیروی انسانی را پوشش داده است.

وی اظهار کرد: این شهرستان در سال‌های گذشته حدود ۱۱۸ هزار نفر جمعیت داشت اما به دلیل محدودیت‌های شغلی، حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کاهش یافته است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این شهرستان و ایجاد اشتغال، سیر برگشت مهاجران در خمین آغاز شده است.

نظری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود به دلیل سرعت سرمایه‌گذاری در خمین، این منطقه در سال‌های آینده با کمبود نیروی کار مواجه می‌شود.

وی توضیح داد: از اوایل سال ۹۸ تا مهر سال گذشته، ۲ هزار و ۶۰۰ اشتغال با بیمه اجباری در شهرستان خمین ایجاد شد و این روند در حال پیشرفت است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح نیز در ادامه این آیین گفت: ۴۲ میلیارد دلار در این سازمان طرح تعریف شده و تاکنون هشت میلیارد دلار تامین هزینه صورت گرفته است و ۳۴ میلیارد دلار دیکر نیاز است.
سردار سید «مجید ابن‌الرضا» افزود: باید در مسیر طرح‌هایی حرکت کرد که برای کشور ارزآوری داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ادامه داد: ۷۰ درصد پروژه‌ها در نفت و گاز و پتروشیمی است و از حوزه صنعت و معدن در سال‌های گذشته غافل شده است و رویکرد قرارگاه اقتصادی به سمت معادن است.

سردار ابن‌رضا گفت: استفاده از هفت درصد ظرفیت معادن یکی از کاستی‌ها است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: منویات رهبری مورد توجه این سازمان است و باید سرمایه بین نسلی حفظ شود.
فروسیلیسیم آمیژانی است از آهن و سیلیسیم که از طریق حرارت دادن ، احیا و ذوب سنگ آهن و سیلیس (کوارتز) توسط کربن ، عمدتا در کوره‌های قوس الکتریکی تولید می‌شود.

نسبت ترکیبی آن بیشتر از ۱۰ تا ۹۰ درصد سیلیسیم و بقیه آهن است، در همین حال عناصر ناخالصی نظیر منگنز، کرم فسفر، گوگرد و آلومینیم در مقادیر کمتر از ۵/۰ درصد در فروسیلیس می‌توانند حضور داشته باشند، کربن به عنوان ناخالصی (ناخواسته) و همچنین به عنوان عنصر سوم در انواع فروسیلیس‌ها حضور دارد.

بزرگ‌ترین مصرف کنندگان فروسیلیسیم کشور، کارخانه‌های فولادسازی هستند که نزدیک به ۳۸ هزار تن از کل فروسیلیس مصرفی در سال را به خود اختصاص داده اند، ریخته‌گری‌ها (مانند شرکت ریختگری پولادیر) نیز مصرف کننده این ماده هستند که با احتساب مصرف فولادسازان، کل مصرف کشور به حدود ۵۰ هزار تن می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha