۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85058106
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عملیات امدادرسانی هلال احمر خراسان‌شمالی ۲۶ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران این جمعیت امسال به هزار و ۳۵ حادثه دیده در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند که این رقم ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل محبان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال امدادگران در ۷۱۴ حادثه جاده ای، ۵۱ حادثه کوهستان و ۱۵ مورد حادثه سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

وی افزود: امسال ۶۹۸ نفر به وسیله امدادگران در حادثه ها نجات یافتند که از این تعداد ۶۶۲ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۳۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی درباره ارائه خدمات درمانی به بیماران گفت: امسال بیش از پنج هزار نفر از این کمک ها به صورت بلاعوض بهره مند شدند که میزان این کمک ها ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۵۷ نفر از مبتلایان به بیماری صعب العلاج پرداخت شد.

آمادگی ۲۶ پایگاه نوروزی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم در این نشست درباره آمادگی ها برای خدمات رسانی به مسافران نوروز گفت: این نهاد ۲۱ پایگاه ثابت دارد و علاوه بر آن پنج پایگاه ویژه آماده امدادرسانی به مسافران و گردشگران عبوری از استان در حادثه های مختلف است.

ابراهیم سارمی اظهار کرد: در طرح نوروز ۱۴۰۲، تیم های واکنش سریع، یک تیم آنست، یک تیم امداد هوایی و یک مرکز ۱۱۲ آماده خدمات رسانی هستند.

وی افزود: در این طرح روزانه ۱۰۷ نفر از نجات گران و امدادگران و در مجموع در طول طرح ۲ هزار و ۲۴۷ نفر روز خدمات رسانی پیش بینی شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هزار و ۴۵۵ نفر امدادگر و نجات گر آموزش دیده دارد گفت: برای خدمات رسانی در طرح نوروز، ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۲۴ دستگاه خودروی کمک دار و ۱۴ دستگاه خودروی ست نجات به کار گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، یک فروند بالگرد هم مستقر در استان آماده خدمات رسانی در زمان مورد نیاز است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: این جمعیت با داشتن سه قلاده سگ زنده یاب آمادگی دارد تا در زمان نیاز از توان این سگ ها استفاده شود.

آمادگی ۹۰۰ امدادگر جوان در طرح نووروزی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم گفت: در طرح نوروز امسال ۹۰۰ نفر جوانان جمعیت هلال احمر استان به مسافران نوروزی خدمات می دهند.

ابراهیم پرفند اظهار کرد: جوانان این جمعیت در ۹ پست امداد جاده ای استان در قالب طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروز ۱۴۰۲ خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: امدادگران هلال احمر در پنج ُپست ثابت و چهار پُست سیار مستقر می شوند.

پرفند با بیان اینکه جوانان هلال احمر در پست های سیار در قالب طرح سحاب به مسافران نوروز خدمات رسانی می کنند گفت: طرح سحاب یا همان سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه شامل گروه های دوچرخه سوار هستند و در اوج تردد مسافران، خدمات بشر دوستانه ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام هشت پست فضای دوستدار کودک هم در استان فعال می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح طرح بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) در نوروز ۱۴۰۲ گفت: با اجرای این طرح با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی و نیز شناسایی مناطق پرخطر و اصلاح آنها شاهد کاهش تلفات جاده ای در کشور خواهیم بود.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha