۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85058118
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اولین پارک دانشگاهی در حال توسعه کشور شد

سمنان- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: کمیسیون گسترش فناوری و نوآوری شورای گسترش آموزش عالی در ارزیابی‌های خود پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان را در شاخص «پارک علم و فناوری در حال توسعه» برتر کشوری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حقیقی اصل روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: پارک‌های علم و فناوری کل کشور بر اساس میزان توسعه‌یافتگی و شاخص‌های مختلفی از جمله توسعه فیزیکی، عملکردی، پشتیبانی و فناوری به سه گروهِ پارک‌های تازه تأسیس، پارک‌های در حال توسعه و پارک‌های توسعه‌یافته، دسته‌بندی شدند که با ارزیابی‌های صورت‌ گرفته از سوی کمیسیون گسترش فناوری و نوآوری شورای گسترش آموزش عالی، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان موفق به کسب امتیازات لازم برای ارتقاء و اخذ ‌عنوان «پارک علم و فناوری درحال توسعه» شد.

وی به برخی از فعالیت های پارک علمی اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در سال ۱۳۸۷ به ‌عنوان اولین پارک دانشگاهی در منطقه شمال و شمال شرق کشور کار خود را آغاز کرد و با توجه به ظرفیت‌های بالای صنعتی، معدنی و ظرفیت های منطقه ای فراوان، فناوران بسیاری را پذیرش و مورد حمایت قرار داد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ادامه داد: این مجموعه از پارک های دانشگاهی موفق به روایت آمار، دارای دستاوردهای موفق در سطح منطقه و ملی است که به عنوان اولین پارک دانشگاهی در سطح کشور به رتبه پارک علم و فناوری در حال توسعه، ارتقاء یافت.

دانشگاه سمنان دارای بیش از ۳۸۰ عضو هیأت علمی است که از این تعداد ۴۶ نفر مرتبه استادتمام، ۱۲۰ نفر مرتبه دانشیار، ۱۸۲ نفر مرتبه استادیار و ۲۹ مربی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha