تمهیدات بهشت زهرا (س) برای روان سازی ترافیک پنجشنبه و جمعه پایانی سال

شهرری - ایرنا - نشست مشترک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و رئیس پلیس راهور تهران امروز/چهارشنبه/ برگزار و آخرین تمهیدات برای ترافیک روان در روز پنجشنبه و جمعه پایانی سال در مبادی منتهی به این آرمستان تشریح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در این باره گفت: در جلسات متعددی که با پلیس راهور تهران بزرگ داشتیم و صبح امروز هم جلسه نهایی برگزار شد، هماهنگی‌های مناسبی برای کاهش بار ترافیکی صورت گرفت و امیدواریم با همکاری شهروندان پنجشنبه و جمعه‌ای بدون مشکل و با ترافیک روان را سپری کنیم.

محمدجواد تاجیک با بیان اینکه در این نشست، چند نکته توافق شد، خاطرنشان کرد: نکته اول اینکه از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۲۵ اسفند، درها سازمان برای زیارت اهل قبور باز خواهد بود و شهروندان این موضوع را برای مدیریت حضور مدنظر قرار دهند.

وی با بیان این مطلب که ۱۰ ایستگاه برای راهنمایی مردم پیش بینی شده است، افزود: همچنین چند هزار نقشه بهشت زهرا (س) برای تسهیل در رفت و آمد و هدایت درست در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

تاجیک تاکید کرد: در بحث حمل و نقل عمومی نیز تعداد ۵۰ دستگاه ون در داخل بهشت زهرا برای زائرانی که از مترو و حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: ایستگاه مترو کهریزک دسترسی مستقیم به داخل بهشت زهرا (س) نداشته که از فردا این دسترسی ایجاد می‌شود و شهروندان می توانند در این ایستگاه هم در کنار ایستگاه حرم مطهر (ره) برای ورود مستقیم به سازمان بهره ببرند.

تاجیک گفت: فعالیت سازمان در پنج شنبه آخر سال ۲۴ ساعته است و خدمات رسانی تا آخرین ساعات روز جمعه پایان سال ادامه دارد و بر همین اساس نیروهای سازمان بهشت زهرا (س) در این دو روز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهند داشت.

نیاز به همکاری و همراهی شهروندان داریم

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این نشست گفت: در سالهای گذشته جریان ترافیک متراکم و فشرده بود و برای مدیریت این جریان و عدم اتلاف وقت شهروندان، پلیس از تمام امکاناتی که در مجموعه بهشت زهرا (س) توسط این مجموعه ایجاد شده، بهره برده است.

سردار محمدحسین حمیدی با بیان اینکه امسال هم در حوزه معابر و درهای ورودی اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: با این حال همه این تمهیدات برای جمعیت میلیونی که در این ۲ روز در این مجموعه حضور می‌یابند، کفایت نمی کند و مردم حتما باید با ما همراهی و همکاری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم پس از حضور در بهشت زهرا (س) و قرائت فاتحه، مجموعه را سریعا ترک و از برگزاری هر گونه مراسم و پخش نذورات خودداری کنند.

سردار حمیدی اضافه کرد: شهروندان تلاش کنند از مترو و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، ضمن اینکه در ورودی های سازمان هم پارکینگ تخصیص گرفته که استفاده از آن موجب می شود ترافیک منظم تر و اتلاف وقت کمتری داشته باشند.

آرامستان بهشت زهرا (س) تهران مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام دفاع مقدس، انقلاب و مدافعان حرم است، این آرامستان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha