کدام آثار موسیقایی اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند؟ به یاد گلها، خدا و هزار و یک شب

تهران- ایرنا- آلبوم‌های موسیقی همچون «به یاد گلها»، «پروین»، ​​«مَندیش»، «قاب خیال» و تک‌آهنگ‌های «به خدا»، «هزار و یک شب» و «تو که قلبمی» اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، اسفند ۱۴۰۱ با بهبود شرایط جامعه تولید و انتشار آلبوم‌های موسیقی به خصوص در حوزه موسیقی سنتی و نواحی رشد قابل توجهی نسبت به ماه‌های گذشته داشته، همچنین با توجه به آغاز کنسرت‌های موسیقی به ویژه پاپ از بهمن ماه، پس از چند ماه وقفه، انتشار تک‌آهنگ‌ها در این گونه نیز روند صعودی داشته است. در این گزارش به معرفی بعضی از آثار موسیقایی که در اسفند امسال منتشر شدند، پرداختیم.

«به یاد گلها»

آلبوم «به یاد گلها» با آهنگسازی و تنظیم میلاد کیایی موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت ساز سنتور، خوانندگی سروش مظفری و دکلمه فاطمه آل عباس، در سبک سنتی و کلاسیک ایرانی توسط مؤسسه فرهنگی هنری راوی آذر کیمیا با شماره مجوز ۵۴۵۸-۹۹ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

این آلبوم شامل ۱۰ قطعه؛ مقدمه در مقام شور، راز آشکارا قطعه کوتاه اورتور موسیقی ارکسترال، آهنگ آوای گلها در مایه ابوعطا، شعر؛ بهرام ترکمان (شعر زیبای این آهنگ اشاراتی به نام برخی از آهنگ‌های قدیمی و نوستالژیک جاودانه برنامه گلها دارد)، نی‌نوازی پاشا هنجنی در مقام شور دشتی، آهنگ چه توان گفت شعر؛ بهرام ترکمان، عودنوازی علی پژوهشگر، آهنگ مهر و ماه ارکسترال هفت ضربی، شعر: مهدخت مخبر. آهنگ سرودی تازه بخوان در مقام نوا. شعر: مهدخت مخبر، راز آشکارا بازپخش قطعه کوتاه اورتور موسیقی ارکسترال. آهنگ ای هم‌زبانان شعر: بهرام ترکمان (بخشی از آهنگ، الهام گرفته از تِم زیبای کُردی) است.

سهیل حسینی طراح جلد؛ استودیو تهران و ضبط، میکس و مسترینگ؛ استودیو پارت از دیگر عوامل این آلبوم موسیقی هستند.

در بخشی از نوشته رضا مهدوی تهیه‌کننده آلبوم «به یاد گلها» آمده است: «مجموعه «به یاد گلها» سعی و کوشش جناب استاد میلاد کیایی از چهره‌های سرشناس عرصه موسیقی ایران در مسیر زندگانی است که بخشی از حاصل عمر شریف خود را با نهایت توجه به نغمگی و گوش آشنایی مردمانی که با گوش هوش جان می‌شنوند را طراوتی تازه در فرهنگ شنیداری موسیقی ایران مهیا می‌سازد.

موسیقی ایرانی، سرشار از رنگارنگی و شنیدنی‌های جاذب است که از طرف موسیقی‌دانان با گرایش‌ها و گونه‌های مختلف به گوش‌ها روانه می‌شود. این بار نیز هنرمند ارزنده میلاد کیایی با رمز آشنایی به فرهنگ شنیداری سبک زندگی خانواده ایرانی بر هر چه بهتر شنیدن آثار موسیقایی‌اش از اوان جوانی تاکنون گوش‌نوازانه تلاش کرده است.»

کدام آثار موسیقایی اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند؟ به یاد گلها، خدا و هزار و یک شب

«موسیقی نو در ایران ۵»

پنجمین شماره‌ «موسیقی نو در ایران» با آثاری از علیرضا مشایخی، آناهیتا عباسی، آیدین صمیمی مفخم، سارا اباذری، امین شریفی، احسان خطیبی و آیدا شیرازی شامل هفت قطعه؛ دائمی، سیتوئسیُن ۲ /دیالوگ، آواز، ۴۰ «...»، فروپاشی (به یاد پرویز مشکاتیان)، استرتو و آلبومبلات در سبک سنتی و کلاسیک ایرانی توسط انتشارات ماهور منتشر شده است.

درباره‌ این اثر، به قلم هانی اشرفی می‌خوانیم: «علیرضا مشایخی با تعهد برای ایجاد تحرکی جدی در فضای موسیقی ایران زمین، پس از تحصیل و کسب تجربه در محضر اساتید عالی رتبه  موسیقی اروپا و نیز سال ها آهنگسازی به کشورش بازگشت و با همکاری موثر فریماه قوام صدری در سال ۱۳۷۲ «گروه موسیقی تهران» را بنیاد نهاد.

«گروه موسیقی تهران» بر آن بوده است تا با پرورش آهنگسازان و نوازندگان جوان در پارادایم موسیقی فاخر بین المللی و معرفی و اجرای آثار ایشان، امکان مواجهه  شنیداری هموطنان را با آنچه مشایخی «موسیقی تفکر» می نامد تدارک بیند؛ علیرضا مشایخی به  عنوان یکی از معدود آهنگسازانی در تاریخ که همواره درگیر تاملات فلسفی بوده است، تمام تلاش خود را برای تبیین موسیقی جدی به  مثابه «تداوم تفکر» مصروف کرده است. مصاحبه ها، سخنرانی ها و کتب منتشر شده از او می تواند در این زمینه به ما یاری رساند تا بتوانیم به ژرفای تاملات مورد نظر او در موسیقی اش بهتر گوش سپاریم.

«موسیقی تفکر» یا «موسیقی نو»، در تقابل با موسیقی هایی که صرفا به منظور تفنن و التذاذ و آرامش بر پایه  شیرینی تخدیر و نوستالژی بنا می‌شوند، طعم گسی را می ماند که برگشاینده  تحرک دیالکتیکی تولد و بسط فرم‌های معناداری است که زیرلایه فرهنگ تاریخی انسان را پیش چشم ما می آورند و یا به بیان روشن تر تقدیر تاریخی بشر را در گوش سنگینمان نجوا می کنند.»

همچنین اسفند امسال آلبوم‌های موسیقی «فاخته»، «۲۸ رِنگ برای نی»، «در پرده‌ها» و «آن سرّ و نشان» به همت موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شد.

کدام آثار موسیقایی اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند؟ به یاد گلها، خدا و هزار و یک شب

«پروین»

آلبوم موسیقی «پروین» براساس اشعاری از پروین اعتصامی با آهنگسازی محمدرضا علیقلی شامل پنج قطعه؛ لطف حق، کوچ، خوان کرم، رحمت و مزار در سبک کلاسیکال است، علی تفرشی تک‌خوان و ریحانه انصاری، یاسمین حاج ناصر، علی تفرشی و محمدرضا علیقلی همسرایان این اثر هستند.

علی نوری اسکویی نقاشی و طراحی روی جلد این اثر را برعهده داشته که توسط مرکز موسیقی حوزه هنری با شماره مجوز ۴۵۵/م-۴۰۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

محمدرضا علیقلی درباره این اثر نوشته است: «پیشنهاد مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری درباره ساخت اثری مبتنی بر شعرهای پروین اعتصامی، برای من پیشنهادی شیرین و دوست داشتنی بود که فرصتی فراهم می‌کرد تا موسیقی در کنار آثار این بانوی شعر معاصر قرار گیرد؛ کاری که تا امروز کمتر انجام شده است. شعر پروین را بسیار از نظر ساختاری و محتوایی دوست دارم و صورت تعلیمی آن نیز با رعایت موازین هنری، زبان سهل ممتنع و تصویرسازی‌ها بدیع، کم‌نظیر و اثرگذار است.

در این مجموعه من پی‌رنگ خاصی را در پنج قطعه با رنگ‌آمیزی‌های متفاوت؛ گاه در آغاز و پایان قطعه، برای یادآوری شخصیت‌ ادبی شاعر به کار برده‌ام. این پی‌رنگ‌ها اگرچه گاه محزون به نظر می‌رسد، تلاش کرده‌ام حالتی قهرمانانه نیز داشته باشد و در نهایت همه این قطعات با آن پی‌رنگ به هم متصل گردند. به بیان دیگر همه این پنج قطعه را یک اثر واحد دیدم که در قالب پنج مووان ارایه شده است. ضمن سپاس از همه کسانی که از آغاز شکل‌گیری تا پایان تولید این اثر کنار ما بودند، امیدوارم این تلاش در مسیر حفظ و اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی ما مقبول و اثربخش باشد.»

کدام آثار موسیقایی اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند؟ به یاد گلها، خدا و هزار و یک شب

«به معنی بسی»

آلبوم «به معنی بسی» با اشعاری از شاهنامه ابوالقاسم فردوسی به آهنگسازی احسان جوکار و خوانندگی علی انصاری در سبک کلاسیک ایرانی منتشر شد.

حمید رویین‌تن (سه‌تار)، امراله نصرالهی (نی)، کریم صفری (ویولن)، عباس عبادالهی (تار، بم‌تار و دف)، فرید زارع (تنبک و دف)، حسن جباری (کمانچه و کمانچه آلتو) و احسان جوکار (سنتور)، ماهتاب سپاهی (همخوان)، حمید رویین‌تن، امراله نصرالهی، کریم صفری و احسان جوکار (همنوازان آواز) از نوازندگان و هنرمندان این آلبوم هستند.

همچنین احسان جوکار صدابردار، میکس و مستر، سیدمحسن حسینی طراح و گرافیست، علی انصاری خوشنویس از دیگر عوامل آلبوم «به معنی بسی» هستند که توسط موسسه هزاردستان هنر شرق با شماره مجوز ۱۴۰۰۴۴۹۹۱۳۰ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است‌.

درباره معرفی این اثر آمده است: «شاهنامه رشته استوار گردن بند زیبایی است که فرهنگ ملی ما بر گردن جهان افکنده است. همه ما گاه بهترین و بارورترین فرزندان هنری خود را به دست افکاری برخاسته از آز و نیاز نابود می‌کنیم و البته در جوامع بشری بر همین مدار است.

شرحی کوتاه بر آغاز و فرجام آلبوم به معنی بسی؛ بخش نخست اثر؛ نبرد رستم و سهراب و به خاک افکندن نارسیده ترنجش سهراب و راز نهانی مرگ. اگر تندبادی برآید ز کنج/ به خاک افکند نارسیده ترنج. آواز (پرده اندر) و تصنیف (داغ) در دستگاه شور و گردش ملودی به شاهنامه‌خوانی مقامی ممسنی و بویراحمدی.

بخش دوم؛ ساز و آواز (به گُرم اندرون) و تصنیف (آز و نیاز)، پندهای بوزرجمهر(بزرگمهر) به خسرو انوشیروان در دستگاه نوا و گردش ملودی به شاهنامه‌خوانی مقامی ممسنی و بویراحمدی، بخش سوم؛ ساز و آواز (چادرِآز) و تصنیف (آزرم) در دستگاه همایون، کشته شدن یادگار منوچهر (نوذر) به دست افراسیاب و تصنیف آزرم آغاز داستان سیاوش، بخش چهارم؛ ساز و آواز (به معنی بسی) و تصنیف (راز) در دستگاه چهارگاه، نخستین بزم انوشیروان با دانایان و پند گفتن بوزرجمهر (بزرگمهر) ایشان را (تصنیف راز)، کینه و فتنه گرسیوز به سیاوش و تیره کردن دلِ خویش او افراسیاب.»

کدام آثار موسیقایی اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند؟ به یاد گلها، خدا و هزار و یک شب

«مَندیش»

آلبوم «مَندیش» با آهنگسازی و تنظیم‌ احمد(شاهرخ) سرلک و خوانندگی مهدی خسروانی شامل هفت قطعه؛ دونه انار، دی بلال، بویر احمدی، شیرعلی مردون، شیرینه سوزه، مرجنگه و نوبهار در گونه موسیقی نواحی و فولکلور است.

احمد(شاهرخ) سرلک (سنتور و تمبک)، شیما شاه‌محمدی (دف، دایره، دهل و همخوان)، لیدا ارغوانی‌فرد (قیچک)، داریوش قانع (نی)، مرتضی فتحی (کمانچه و کمانچه آلتو)، امیرحسین وفایی (تار و عود)، علی صحفی (سه‌تار)، یاسر مدیر روستا (بم تار)، محمدرضا میرحسینی (تمبک) و امین دارابی (دایره) نوازندگان و هنرمندان این آلبوم هستند. «مَندیش» (کوبه لبه تیز) نام کوهی در شهرستان الیگودرز است.

احمد سرلک درباره این آلبوم نوشته است: «موسیقی نواحی سرزمین ما ایران سرشار از ناگفته‌هاست. در این آلبوم به معرفی آهنگ‌ها و ترانه‌های ماندگار و دلنشین ایل بختیاری پرداخته شده است. امید است مورد توجه دوستداران موسیقی نواحی قرار گیرد.»

مهدی سالک اردستانی صدابردار، میکس و مسترینگ، پوریا بهبهانی ناظر ضبط از دیگر عوامل آلبوم «مَندیش» هستند که توسط موسسه ساز و آواز مهر با شماره مجوز ۱۴۰۱۲۸۲۰-۳۰۰۰۰۳۱ منتشر شده است.

کدام آثار موسیقایی اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند؟ به یاد گلها، خدا و هزار و یک شب

«روشنی من گل آب»

آلبوم «روشنی من گل آب» با آهنگسازی و تنظیم فاطیما قریشی و خوانندگی شایان تاجداری شامل ۹ قطعه؛ دولت هجر با شعر حافظ، کمی پنجره با شعر قیصر امین‌پور، رویش (بدون کلام)، روشنی من گل آب با شعر سهراب سپهری، ضربان(بدون کلام)، شکل دگر خندیدن با شعر مولانا، نگاه با شعر فریدون مشیری، بی‌پایان (بدون کلام)، جان از تو بی‌خبر با شعر عطار در سبک پاپ است.

مونیکا لران (ویولن یک)، موژان میرزایی (ویولن ۲)، الهام عادلیزاده (ویولا)، نگار نوراد (ویولنسل)، پروانه انارکی (کنترباس)، ماه سیما فلاحی (فلوت)، علیرضا مهدی‌زاده (ساکسیفون) و فاطیما قریشی (پیانو) نوازندگان، نازنین روستا و فاطیما قریشی (سوپرانو)، سمیرا محسنی (آلتو)، فرهاد خزری (تنور)، نوید یزدانیان (باس) گروه کُر این آلبوم هستند.

رهام شناسا ناظر ضبط و ادیت، رضا اسدپور صدابردار، میکس و مسترینگ، مریم نادری طراح گرافیک در تهیه و تولید آلبوم «روشنی من گل آب» مشارکت داشتند که توسط نشر و پخش جوان با شماره مجوز ۱۴۰۱۳۹۷۶-۳۰۰۰۰۳۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

کدام آثار موسیقایی اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند؟ به یاد گلها، خدا و هزار و یک شب

«قاب خیال»

آلبوم «قاب خیال» با آهنگسازی نیما زاهدی و خوانندگی هادی فیض آبادی در سبک سنتی و کلاسیک ایرانی شامل ۱۴ قطعه؛ تردید (بداهه‌نوازی)، شب (تصنیف)، نشانی (بداهه‌نوازی)، آشوب (ضربی)، غمنامه (بداهه‌نوازی)، خیال (تصنیف)، سرگردان (بداهه‌نوازی)، تلخ (تصنیف)، دوست (بداهه‌نوازی)، رویا (تصنیف)، پریشان (بداهه‌نوازی)، سراب (تصنیف)، خانه (بداهه‌نوازی) و آوا (ضربی) است که ترانه‌های آن توسط نیما زاهدی سروده شده است.

نیما زاهدی (سنتور) و بابک بنی‌حسینی (تنبک) نوازندگان این آلبوم موسیقی هستند. مهدی رمضانی، زینب یگان‌فر ضبط، مهدی رمضانی میکس و مسترینگ و حسام حاجی‌پور طراحی گرافیک آلبوم «قاب خیال» را برعهده داشتند که توسط استودیو خورشید منتشر شده است.

کدام آثار موسیقایی اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند؟ به یاد گلها، خدا و هزار و یک شب

«آوای کهن»

آلبوم بی‌کلام «آوای کهن» اثری برای تنبور و کوارتت زهی با هنرمندی فراز کاویانی هومن دهلوی شامل هشت قطعه؛ سرآغاز، شور هستی، راز آفرینش، خلقت، پایکوبی، و عشق، وسوسه و جاودانگی در سبک تلفیقی است.

«نوایی دگر»

آلبوم بی‌کلام «نوایی دگر» با آهنگسازی و تکنوازی تار سلمان سالک شامل هشت قطعه؛ درآمد نوا، پیش درآمد، نهفت، ادامه نهفت و نیشابورک و فرود، چهارمضراب نوا، ضربی و نهفت و فرود، چهارمضراب نوا، بوسلیک و ضربی و فرود در سبک تجربی است که توسط موسسه فرهنگی هنری آوای مهربانی منتشر شده است.

«خسروانی (سه‌گاه)»

آلبوم «خُسروانی (اجرای تصویری ردیف دوره عالی استاد علی اکبر خان شهنازی-سه‌گاه) اثری از علی کاظمی آهنگساز و نوازنده تار در سبک تجربی به صورت دیجیتال منتشر شده است که شامل ۲۸ قطعه؛ پیش درآمد، چهارمضراب، درآمد اول، چهارمضراب۲، درآمد دوم، درآمد سوم، چهارمضراب۳، ادامه آواز، کرشمه، چهارمضراب چهار، حصار، مویه، زابل و چهارمضراب، ادامه زابل، برداشت مخالف، درآمد اول مخالف،کرشمه مخالف،درآمد دوم مخالف، چهارمضراب مخالف، کرشمه مخالف۲، چهارمضراب مخالف۲، فرود، چهارمضراب، فرود، مثنوی، دوضربی و کرشمه، فرود و رنگ است.

«هشت نگاه»

آلبوم بی‌کلام «هشت نگاه» با آهنگسازی پویا بلوری شامل هشت قطعه؛ شروع خاموش، زیر سایه خاکستری، در جست و جوی خوشبختی، راهِ گذر، آسمان رنگیه تو، در میان بازتاب‌ها، مسیرهای جدا و لحظه بدون زمان در سبک تجربی به روایت ویولن تک‌نواز و پیانو و در یک قطعه با همراهی ویولنسل است.

نوازندگان؛ پویا بلوری (ویولن)، علی گرانمهر، پانیذ خاکپور (پیانو)، رحیم صالح‌پور (ویولنسل)، میلاد کریمی میکس و مستر، ضبط؛ استودیو هرمس، میرحمید مولویان عکاس و حمیده کامکار طراح گرافیک از دیگر هنرمندان این آلبوم موسیقی هستند.

«باران بی تو»

آلبوم «باران بی تو» با آهنگسازی و خوانندگی امیرحسین سمیعی در سبک پاپ شامل هشت قطعه؛ باور مکن، پشت شیشه‌های دنیا، باران بی‌تو، بی‌خبر، کنار یاد تو، بازی نده مرا، عطر نفس‌های تو و رد پا است که ترانه‌های آن توسط میلاد عرفان‌پور، محمدمهدی سیار، امیر شفیعی، علی محمد مؤدب و امید حسام سروده شده است.

دانیال جورابچی، امین عطایی، حسین پارسافر، علیرضا دریایی (ویولن/ آلتو)، کریم قربانی (ویولنسل)، فردین لاهورپور (تار و نی عربی)، شروین شهبازی (گیتار) و آرمان مهربان (آکاردئون و گیتارباس) نوازندگان، آرمان مهربان تنظیم‌کننده و انوشیروان مانی گرافیست از دیگر هنرمندان این اثر هستند که توسط مرکز موسیقی حوزه هنری با شماره مجوز ۴۵۳/م-۴۰۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

کدام آثار موسیقایی اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند؟ به یاد گلها، خدا و هزار و یک شب

«چشم‌بندی»

آلبوم «چشم‌بندی» با آهنگسازی امیر حقیقت و میلاد عرفان‌پور و خوانندگی امیر حقیقت شامل هشت قطعه؛ تقدیر، دیروزو برگردون، شاید ببخشی، بعد از تو، چشم‌بندی، بهار با تو بیاد، ماه فلک و زنده ماندن در سبک پاپ است که ترانه‌های آن توسط طهمورث پورشیرمحمد، میلاد عرفان‌پور، رضا یزدانی، محمدمهدی سیار و مبین اردستانی سروده شده است.

نوازندگان؛ عظیم روحانی (گیتار)، حسن فراهانی (ترومپت)، محمدامین عطایی (استرینگ)، هومن نامداری (ساکسیفون)، آرمین محمدی (آکاردئون) و رضا صوفی (دف، سه‌تار، کمانچه)، مهدی اردستانی و یاسر فلاح‌پور صدابردار، امیرحسین اکبرشاهی و یوسف خردمند تنظیم‌کنندگان و علیرضا خدامرادی طراح از دیگر عوامل این آلبوم هستند که توسط مرکز موسیقی حوزه هنری با شماره مجوز ۴۵۴/م-۴۰۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

کدام آثار موسیقایی اسفند ۱۴۰۱ منتشر شدند؟ به یاد گلها، خدا و هزار و یک شب

«اندوه‌های مقدس»

آلبوم «اندوه‌های مقدس» در قالب دکلمه اشعار محمدحسین مهدوی (م. موید) با خوانش محمد رضایی‌راد و م.موید با آهنگسازی و طراحی صوتی مانی جعفرزاده شامل ۱۰ قطعه؛ قارچ، اسب‌ها در هاله انبوه، به اسب نگاه نکردم، آسانی نام‌های تو، وَ سرانجام گوری در پاییز، آندلُس، نام‌های دوم ماه، نرگس هنوز، ماه به جای پدرم می‌دید و تلخی است.

آواها؛ رمباجی رنجبر: لالایی و نگار خارکن: هم‌آوا، گلنار شَعاری (کلارینت)، یاسمن کوزه گر (ویُلُنسل)، هادی اسماعیلی (کنترباس)، مانی جعفرزاده (گیتار کلاسیک) نوازندگان، پیمان حاتمی صدابردار موسیقی، رایکا امینی صدابردار گفتارها، حامی حقیقی میکس و مسترینگ، ایمان صفایی مدیر هنری و طراح گرافیک از دیگر هنرمندان و عوامل این اثر هستند که توسط نشر و پخش جوان با شماره مجوز ۲۰۴-۱۴۰۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

«هشت انتخاب»

آلبوم موسیقی «هشت انتخاب» با شعرهایی از محمدعلی بهمنی، آهنگسازی، نوازندگی، خوانندگی، تنظیم‌، میکس و مسترینگ رامین حسین‌پور شامل هشت قطعه؛ باور، رهگذر، سایه، پنجره خواب تو، هدیه، تقدیم می‌کنم، شیشه عمر و درمانِ خاک است که توسط شرکت گیتی گویش با مجوز رسمی از دفتر موسیقی ارشاد و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

قطعات این آلبوم توسط حسین‌پور با سازهای گیتار الکتریک، گیتاربیس، درامز، کیبورد، پیانو، چلو، گیتار آکوستیک نواخته شده‌اند. مضمون این آلبوم، عاشقانه، اجتماعی و فرهنگی است و حسین‌پور سعی کرده است مقصود، واقعیت مضمون و تفکر شاعر را به ‌درستی ادا کند.

«تور کنسرتم»

آلبوم ep «تور کنسرتم» با آهنگسازی و خوانندگی آرمین زارعی خواننده گونه رپ و موسیقی تلفیقی در چهار قطعه؛ طرفدارمه، تور کنسرتم، پایتم و سرگرمی با تهیه‌کنندگی محسن رجب‌پور توسط ترانه شرقی به صورت دیجیتال منتشر شد.

اسفند امسال نخستین آلبوم احسان یاسین خواننده برگزیده برنامه «عصر جدید» با عنوان «ماه من» منتشر شد که شامل هشت قطعه؛ ماه من، ستایش، لایا دنیا، ربنا، بازم برگرد، یا مصطفی، مآب و رحیل به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی است.

همچنین مجموعه داستان‌ترانه «خاطره قاتله» شامل ترانه‌های «انتظار» و «بغض» با خوانندگی و گویندگی رضا یزدانی خواننده سبک راک و پاپ راک منتشر شد، «انتظار» با ترانه‌ای از کسری بختیاریان، آهنگسازی آناهید روزبه، تنظیم کاویان رجبی و «بغض» با قصه کوتاهی از شبنم مقدمی، موسیقی متن و تنظیم وحید مهراد توسط علی اوجی تهیه شده است.

تک‌آهنگ‌ها

«به خدا» با شعری از مرحوم جلال بقایی نائینی، آهنگسازی و خوانندگی محسن چاوشی و تنظیم رضا فوادیان منتشر شد. امیرحسین کیان‌پور نوازنده پن فلوت، مهدی کریمی میکس و مسترینگ و شهاب جعفرنژاد طراح کاور از دیگر هنرمندان این اثر هستند.

«همونی» با آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم امید حاجیلی با ترانه‌ای از امید جامع و امید حاجیلی نوازندگان؛ نیما رمضان (گیتار الکتریک) و امید حاجیلی (فلوگل‌هورن) و میکس و مسترینگ حمیدرضا مرادی، «هزار و یک شب» با شعری از محمدمهدی سیار، آهنگسازی و خوانندگی حمید هیراد و تنظیم‌ رسول حسینی توسط آوازی نو، «بهم برس» با ترانه‌ و آهنگسازی طاها یوسفی، داوین، اردلان، کیسان، خوانندگی علیرضا طلیسچی، تنظیم‌، میکس و مسترینگ علی بیات و تهیه‌کنندگی میثم خلفی منتشر شدند.

همچنین «دلم بند توئه» با ترانه و آهنگسازی میراث، خوانندگی علی لهراسبی نوازندگان؛ هیراد نیکنام و ماهان واحدی، تنظیم‌ حسین بیک، میکس و مسترینگ حسین غمگین و حسین بیک، «تو که قلبمی» با ترانه‌ای از کارن موسوی، آهنگسازی، تنظیم و میکس و مسترینگ حامد برادران و خوانندگی احسان خواجه امیری توسط آوای فروهر، «همسفر» با ترانه‌ و آهنگسازی شاهین شیخی و علی تیرداد، خوانندگی محمد علیزاده، نوازندگی گیتار فراز فراهانی و تنظیم، میکس و مسترینگ علی تیرداد، «مراقبتم» با ترانه‌ و آهنگسازی طاها یوسفی و خوانندگی حامد همایون، تنظیم‌ Rez beat و میکس و مسترینگ حسین احمدی، تهیه‌کنندگی محسن رجب‌پور توسط ترانه شرقی منتشر شدند.

«چشم‌بندی» با ترانه، آهنگسازی و خوانندگی مصطفی راغب، تنظیم‌ و میکس و مسترینگ احسان احمدی، «خبر خبر» با ترانه‌ و آهنگسازی هادی زینتی، خوانندگی، تنظیم، میکس و مسترینگ و نوازندگی گرشا رضایی، «بارون» با ترانه و آهنگسازی سامی شریف، خوانندگی مهدی جهانی، تنظیم‌ علی یاسینی و میکس و مسترینگ هادی جولانی، «پرت» با ترانه‌ای از امیرعباس گلاب و علی بحرینی، آهنگسازی و خوانندگی امیرعباس گلاب، تنظیم فرید مهاجرپور، میکس و مستر محمد فلاحی، «اثر انگشت» با ترانه‌ای از مهشاد عرب، آهنگسازی حمیدرضا گلشن و خوانندگی علی آوا، «به قلبم نشستی» با ترانه‌ای از فریماه حسینی، آهنگسازی و خوانندگی سینا خانی‌زاده از دیگر تک‌آهنگ‌هایی هستند که اسفند۱۴۰۱ منتشر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha