فرهادیان: براساس آنچه که به ما اعلام شد انتخابات ژیمناستیک را برگزار کردیم

تهران- ایرنا- رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها گفت: موضوع تایید صلاحیت‌ها در حوزه اختیارات ما نیست‌. نهادهای نظارتی و سه‌گانه باید استعلام بگیرند. نهادهای نظارتی جواب خود را به حراست وزارت اعلام می‌کنند و تا امروز استعلام‌ها را نداشتیم و ما نیز براساس آنچه که اعلام شد انتخابات را برگزار کردیم. 

به گزارش ایرنا، آرش فرهادیان امروز (چهارشنبه) در پایان مجمع فدراسیون ژیمناستیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دوازدهمین مجمع انتخابی را در این چند ماه اخیر برگزار کردیم، خیلی سخت خواهد بود که در یک بازه زمانی کوتاه بتوانیم ۱۲ مجمع را برگزار کنیم. از همه کسانی در این مدت برای برگزاری این مجامع کمک کردند تشکر می‌کنم. از همه همکاران عزیزم در معاونت قهرمانی، در اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها و از همه کسانی که کمک کردند که ما بتوانیم به وضعیت ورزش کشور کمک کرده باشیم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: به هر حال کمیته ملی المپیک و بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی نگران بودند که با توجه به سال منتهی به بازی‌های آسیایی است، وضعیت خیلی از فدراسیون‌ها مشخص نیست و امروز به لطف خدا یکی دیگر از فدراسیون‌های پرحاشیه که خیلی در آن بحث وجود داشت با هر وضعیتی که شده انتخابات آن را تمام کردیم. اگر به خاطر داشته باشید این وضعیت را برای فدراسیون دوچرخه سواری نیز داشتیم که آن فدراسیون نیز صاحب رییس شد و وضعیتش مشخص شد.

فرهادیان ادامه داد: در ابتدای جلسه متاسفانه بعضی افراد نکاتی را داشتند و با تحریک دیگران، تعدادی از اعضای مجمع جلسه را ترک کردند، اما چون صورت‌جلسه به حد نصاب مجمع امضا شده بود و دو سوم اعضا مجمع آن را امضا کرده بودند و نماینده فدراسیون جهانی نیز آن را تایید کرده بود به همین دلیل شمارش اعضا صورت گرفت و مشخص شد که حداکثر مطلق آرا را داریم، لذا با هماهنگی نماینده فدراسیون جهانی و معاونت وزیر ورزش انتخابات را برگزار کردیم. انتخابات در واقع ۳ کاندیدا داشت که یکی از آنها انصراف کتبی اعلام کرد که ۲ کاندیدا باقی ماندند که انتخاب به دور دوم کشیده شد و در نهایت بر اساس آیین نامه هر کدام از کاندیدها که بیشترین رای را داشت، رییس فدراسیون شد که عابد حقدادی توانست برای چهار سال سکان فدراسیون ژیمناستیک را در اختیار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا زهرا اینچه درگاهی رییس مجمع بوده و با خروج او انتخابات اعتبار ندارد، گفت: نماینده فدراسیون جهانی اینجا بود. چه کسی اینچه درگاهی را رییس مجمع اعلام کرده است؟ او زمانی مسئولیت داشته و زحمت کشیده. همین حالا از رییس منتخب انتظار استفاده از توان اینچه درگاهی را داریم. همه روسا با این وضعیت مالی و بودجه‌ای در حال تلاش و زحمت هستند. بحثی که مطرح شده بر اساس قانون باید باشد. وزارت ورزش ناظر بر تمام ورزش کشور است. شب گذشته با نماینده فدراسیون جهانی جلسه مفصلی داشتیم. در هیچ جای دنیا قوانین بین‌المللی در تعارض با قوانین داخلی نیست و ما بر اساس اساسنامه FIG انتخابات را برگزار کردیم. نماینده برخی فدراسیون‌ها و ارگان‌ها در مجمع نبودند ولی ما بر اساس توافق، انتخابات را برگزار کردیم. همه از رای مجمع تمکین کنند، نظر شخصی و انتفاع شخصی به ورزش ایران لطمه می‌زند. ژیمناستیک از رشته‌های خوب ماست که باید همه کمک کنند. ما هم قول می‌دهیم حمایت کنیم.

فرهادیان در مورد تائید صلاحیت‌ها گفت: اول اینکه بحث تایید صلاحیت‌ها در حوزه اختیارات ما نیست‌. نهادهای نظارتی و سه گانه باید استعلام بگیرند. نهادهای نظارتی جواب خود را به حراست وزارت اعلام می‌کنند. تا امروز استعلام‌ها را نداشتیم. براساس آنچه که به ما اعلام شد انتخابات را برگزار کردیم.

وی درباره اینکه ظاهرا سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درخواست رای دادن به یک کاندیدای خاص را داشت، تصریح کرد: پولادگر به کسی نگفت فقط به این دو کاندیدا رای بدهید. پرداختن به حواشی همه‌جا هست. فکر و تلاش ما این بوده که فدراسیون‌ها از بلاتکلیفی در بیایند. با این وضعیت فدراسیون‌ها بهتر شده و بعد از سال انتخابات دیگری هم داریم.

فرهادیان در مورد امضای صورت جلسه معترضان و نتیجه انتخابات گفت: حق اعتراض برای همه وجود دارد. نهادهایی هستند که اعتراض را بررسی می‌کنند. نماینده فدراسیون جهانی انتخابات را تایید کرد و تبریک گفت. هم تبریک گفتند او خواست از همه ظرفیت ها استفاده شود و گفت همه چیز را منتقل می‌کند.

وی در مورد پرونده دیوان محاسبات فدراسیون ژیمناستیک و رد صلاحیت برخی کاندیداها گفت: بله طبیعتا همین است. به دو پرونده دیوان محاسبات اشاره شده اما تا چیزی تایید نشود نمی‌توان چیزی گفت. ما مطابق آیین نامه ها کار می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha