۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 85058305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرامش بازار بوشهر در آستانه سال نو

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 85058305
آرامش بازار بوشهر در آستانه سال نو

بوشهر – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: درآستانه سال نو و ماه مبارک رمضان با تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز به اندازه کافی آرامش بر بازار این استان حاکم است.

علی باستین روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با تمهیدات اندیشیده شده موجودی کالاهای اساسی استان بوشهر حتی بیشتر از سهمیه اعلامی از کارگروه تنظیم بازار کشور است.

تامین و توزیع کالاهای تنظیم بازار

وی اظهار کرد: سهمیه استان بوشهر در قالب تامین و توزیع کالاهای تنظیم بازار تا کنون یک هزار و ۲۰۰ تن برنج، یک هزار و ۶۰۰ تن شکر، ۲۰۳ تن گوشت قرمز منجمد و میزان نامحدود مرغ منجمد است.

باستین با اشاره به درخواست تامین ۲ هزار تن برنج در استان بوشهر یادآور شد: تلاش می‌شود در راستای تامین نیاز مردم تا پایان ماه مبارک رمضان سهمیه گوشت قرمز استان به ۶۰۰ تن افزایش یابد.

وی تاکید کرد: تلاش‌های زیادی به صورت مستمر برای افزایش سهمیه استان در حال انجام است و انتظار می‌رود متناسب با نیاز سهمیه استان افزایش یابد.

عرضه مستقیم محصولات

وی اجرای طرح عرضه مستقیم محصولات از سوی اتاق تعاون را از جمله طرح‌های پیش بینی شده برای تامین کالاهای اساسی عنوان کرد و گفت: در همین ارتباط تاکنون ۲۵ تن مرغ منجمد، ۱۵ تن گوشت منجمد، ۱۵۰ تن برنج تایلندی و ۱۵۰ تن برنج هندی در نظر گرفته شده است.

برگزاری نمایشگاه بهاره در شهرستان‌های استان بوشهر

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده این کالاها از طریق تعاونی‌های مصرف مختلف که فروش آزاد دارند، بازار روز و نمایشگاه بهاره توزیع می‌شود.

باستین گفت: همچنین به منظور دسترسی آسان همه شهروندان به مایحتاج خود از جمله پوشاک و خوراک، همه شهرستان‌ها موظف به برگزاری نمایشگاه بهاره هستند.

به گفته باستین نمایشگاه‌های بهاره تاکنون در شهرستان‌های دشتستان، دیلم و گناوه برگزار شده و در شهرستان های دیگردر حال برگزاری است.

آرامش بازار بوشهر در آستانه سال نو

برگزاری طرح از فجر تا فطر

وی گفت: توزیع ۳۱ قلم کالای مصرفی در قالب طرح فجر تا فطر به صورت متمرکز از دهه مبارک فجر آغاز و به صورت متمرکز با پنج تا ۲۵ درصد تخفیف توزیع می‌شود.

باستین با اشاره به ظرفیت تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر افزود: این تعاونی‌ها پس از سال‌ها رکود و تعطیلی امروز احیا شده و اقدام به تامین برخی از مایحتاج شهروندان به قیمت کمتر از بازار می کند.

به گفته باستین در زمان حاضر ۲هزار و ۴۰۰ تن برنج از طریق تعاونی‌های مرزنشینان در استان بوشهر تامین شده و تا چند روز آینده ۲هزار تن دیگر نیز ذخیره سازی می‌شود.

وی یادآور شد: افزون براین ۷۰ تن شکر، ۹۰ تن چای و ۳۵۰ تن روغن نیز از طریق تعاونی‌های مرزنشین در بین اعضای این تعاونی‌ها که ۴۰ درصد جمعیت استان را مشمول می شود توزیع می‌شود.

توزیع میوه شب عید

باستین افزود: در راستای کنترل بازار میوه در ایام نوروز در گام نخست ۴۰ تن سیب و ۸۰ تن پرتقال والنسیای جیرفیت خریداری و ذخیره سازی شده است

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌ها میوه‌ها در نمایشگاه بهاره و در جایگاه‌های پیش بینی شده در سطح شهر توزیع می‌شود.

به گفته باستین قیمت سیب ۲۹ هزار تومان و پرتقال ۲۷ هزار تومان تعیین شده و در صورت کاهش قیمت بازار قیمت کاهش می‌یابد.

آرامش بازار بوشهر در آستانه سال نو

وی یادآور شد: تامین این میزان میوه تنها برای گام اول نخست بوده و در صورت نیاز، تعاون روستایی بعنوان مجری طرح این آمادگی را دارد که در صورت تقاضای شهروندان و مسافران در گام‌های بعدی میوه به بازار عرضه کند.

طرح مواسات گامی برای کمک به نیازمندان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با توجه به همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن، با تاکید مدیریت ارشد استان در قالب طرح مواسات بسته‌های معیشتی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و سپاه برای کمک به خانواده‌های نیازمند تهیه و توزیع می‌شود.

وی گفت: در همین ارتباط بسته‌های معیشتی که شامل برنج، روغن، شکر و حبوبات است به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

باستین با اشاره به اجرای طرح خرید آسان روستائیان ادامه داد: این طرح برای نخستین بار سال گذشته در استان بوشهر اجرا و با توجه به رضایتمندی خوبی که به دنبال داشت بعنوان یکی از طرح‌های برگزیده کشوری برای اجرا به سایر استان‌ها پیشنهاد شده است.

وی افزود: در طرح خرید آسان دهیاران با نیازسنجی از خانوارهای مشمول در سقف مشخص کالاهای تنظیم بازاری مورد نیاز خود را به جهاد کشاورزی شهرستان منعکس و سپس دهیاری سهمیه را به صورت متمرکز از جهاد کشاورزی تحویل گرفته و به روستا منتقل می‌کند.

باستین هدف از اجرای طرح خرید آسان را تامین کالاهای مورد نیاز روستائیان بدون عزیمت آنان به شهرها و مراجعه به فروشگاه‌ها عنوان کرد.

نانواها مشکلی در زمینه تامین آرد ندارند

وی با بیان اینکه تامین به موقع آرد در نوروز همواره بعنوان یکی از دغدغه‌های مدیران استان به شمار می‌رود یادآور شد: در سالجاری انبارهایی در سطح شهرستان‌ها برای نگهداری امانی آرد پیش بینی شده تا مشکل حمل آرد ناشی از ترافیک سنگین در جاده‌های استان، گریبانگیر کامیون‌های حمل آرد نشود.

باستین با اشاره به آغاز گام سوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان که طی آن سهمیه آرد نانوایی‌ها شناور شده و تعیین سهمیه استان‌ها به صورت متمرکز و براساس عملکرد واقعی محاسبه و بارگزاری می‌شود گفت: با این وجود سهمیه‌ای مازاد و به صورت جداگانه و برای مدیریت بازار نان تامین شده است تا در اختیار نانوایی‌های کشیک و در شهرهای مسافرپذیر قرار گیرد.

آرامش بازار بوشهر در آستانه سال نو

باستین اظهار کرد: همچنین نانوایی‌های کشیک، مشخص و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: ۲ شیفته کردن نانوایی‌های پرمشتری، تامین نان آماده از سایر استان‌ها و تهیه بسته‌های بهداشتی نان از دیگر اقداماتی است که برای تثبیت وضعیت نان در اوج شلوغی شهرها و روستاهای استان برنامه‌ریزی شده است.

بازار زیرذره‌بین بازرسان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این معاونت افزایش کمیت و کیفیت بازرسی از بازار است و در همین ارتباط ۳۴۱ نفر از بازرسان مجرب استان به صورت مستمر و گسترده در بازار حضور دارند تا با تخلف‌های احتمالی برخورد کنند.

وی افزود: گشت‌های مشترک با حضور قاضی کشیک تعزیرات حکومتی انجام می‌شود تا همزمان پرونده تشکیل و حکم صادر شود.

باستین از مردم خواست تخلف‌های احتمالی را به شماره ۱۲۴ و یا بازرسان حاضر در بازار گزارش دهند از هر گونه تخلف و تضییع حق مردم جلوگیری شود.

وی با تاکید براینکه از هیچ اغماضی چشم پوشی نمی‌شود گفت: شایسته نیست، گران فروشی صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر این اطمینان را به مردم استان داد: کالاهای مورد نیاز آنها تامین و دسترسی آسان مردم به کالاها فراهم شده و همچنین با حضور بازرسان ، نظارت بر بازار با دقت انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha