۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85058348
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

ارزش معاملات بورس گیلان ۴۲ درصد افزایش یافت

۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۱۵
کد خبر: 85058348
ارزش معاملات بورس گیلان ۴۲ درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان گفت: ارزش معاملات سهام در بورس منطقه‌ای گیلان در بهمن ماه نسبت به ماه قبل از آن ۴۲ درصد افزایش یافت.

حافظ محفوظی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته در بورس منطقه ای استان افزون بر ۳۴ هزار و ۴۳۲ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل از آن ۴۲ درصد افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: فعالان بازار سرمایه ماه گذشته افزون بر ۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۸۳۷ هزار سهام معامله کرده‌اند که نسبت به ماه قبل از آن دی ماه ۹.۶ درصد کاهش یافته‌است.

وی افزود: فعالان بازار سرمایه در بهمن ماه امسال به خرید سهام تمایل بیشتری نشان دادند به طوری که از مجموع ارزش معاملات افزون بر ۱۸ هزار و ۴۲۴ میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال مربوط به خرید بوده و بیش از ۱۶ هزار و هفت میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال نیز فروش سهام را شامل شده‌است.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان عنوان کرد: تعداد سهام خریداری شده نیز طی ماه گذشته از سهام فروخته شده سبقت گرفت به طوریکه طی دی ماه گذشته یک میلیارد ۲۲۵ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۹۷۳ سهم خریداری و ۹۱۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۳۰۷ سهم فروخته شده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان و صندوق پالایش یکم طی ماه گذشته "بهمن" بیشترین ارزش معاملات را در بورس منطقه‌ای گیلان به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس استان گیلان عنوان کرد: افزایش ارزش معاملات در مقایسه با ثبات نسبی حجم سهام، نشان‌دهنده اطمینان بیشتر به بازار سرمایه بوده که در این شرایط پیش‌بینی می‌شود نوسانات طبیعی بازار تا پایان سال در تعادل و ادامه‌دار باشد.

وی تعداد کارگزاران را در بورس منطقه‌ای استان طی ماه گذشته ۳۶ نفر عنوان کرد.

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha