۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳
کد خبر: 85058426
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قطع آب در مناطق حاشیه جیرفت؛ آبفا: به دلیل تعمیرات است

جیرفت- ایرنا- کلرود و کهوروئیه از جمله مناطق حاشیه‌ای شهر جیرفت دارای مشکلات متعددی از جمله در حوزه آب شرب هستند که آبفا می گوید پروژه‌هایی را برای بهسازی خطوط آب در این مناطق آغاز کرده است و در این بین ساعاتی با قطعی آب مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا این ٢ منطقه تا سال ٨٢ در تقسیمات کشوری به عنوان روستا شناخته می‌شدند که به دلیل نزدیکی به شهر به منطقه شهری اضافه شده‌اند.

قدیمی بودن شبکه آب این مناطق مشکلات زیادی برای ساکنان از جمله فشار پایین آب ایجاد کرده؛ برخی ساکنان همچنین معتقدند وجود لوله‌های آزبستی مشکل ساز است و که از نظر بهداشتی مورد تایید نیست.

اما در این میان در روزهای اخیر قطعی‌های آب در این ٢ منطقه موجب گلایه‌های مردم شده بود که سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت علت آن را تعمیرات دوره‌ای و اساسی خطوط انتقال آب شرب اعلام کرد.

علی مشایخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تعمیرات در لوله‌های سایز ۱۵۰ و ۳۰۰ که در پایین دست مخزن کهوروئیه قرار دارد انجام شده و این امر به افزایش فشار آب این منطقه کمک خوبی می کند.

وی افزود: سه و نیم کیلومتر در کلرود نیز لوله گذاری خط انتقال انجام، ۳۰۰ انشعاب آب بازسازی شده و ۲۰۰ مورد انشعاب دیگر هم در حال انجام و تکمیل است.

مشایخی ادامه داد: پنج کیلومتر لوله گذاری در قطرهای ۶۳، ۹۰ و ۱۱۰ هم در شبکه داخلی کلرود و کهورئیه انجام شده است.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت اضافه کرد: به دلیلی تعطیلات عید کار تا ۱۵ فروردین متوقف و از آن تاریخ ۱۰۰ متر دیگر اجرای خط سایز ۲۰۰ این پروژه انجام و تکمیل می‌شود تا مشکل افت فشار حل شود.

جیرفت در جنوب استان کرمان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha