تولیدکننده اصلی را به مصرف کننده صنعت چاپ وصل می‌کنیم

تهران- ایرنا- رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران با اعلام اینکه افق دید نمایشگاه آینده چاپ افزایش پیدا می‌کند،توضیح داد: به دنیال این هستیم که نمایشگاه تخصصی را به مخاطب متصل کنیم تا زنجیره اتصال از تولید تا مصرف را پوشش بدهد. هدف این است که تولیدکننده اصلی را به مصرف کننده صنعت چاپ وصل کنیم.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نشست اطلاع‌رسانی و تبیین سیاست‌های رسانه‌ای دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ در دفتر بازرگانی برگزارشد. در این نشست بابک عابدین رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران و رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و سیدمسعود عرفانی مدیر امور تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند.

بابک عابدین با بیان اینکه نمایشگاه آینده چاپ نمایشگاهی تخصصی است، بیان کرد: مدل جدیدی از نمایشگاه‌ها در جهان برگزار می‌شود که نمایشگاه تخصصی است و در عین حال به مخاطب هم توجه دارد تا زنجیره اتصال از تولید تا مصرف را پوشش بدهد. هدف این است که از این مدل استفاده کنیم تا بتوانیم تولید کننده اصلی را به مصرف کننده صنعت چاپ وصل کنیم. در نتیجه افق دید نمایشگاه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران با بیان اینکه در سال آینده فضای نمایشگاه آینده صنعت چاپ افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: در نظر داریم تا سالن مجزایی را برای بخش تولید و ارائه آن‌ها داشته باشیم. در نتیجه این افزایشِ فضا، وسعت نمایشگاه حدود ۱۱ هزار متر خواهد بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران درباره اقدامات بین‌المللی دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ بیان کرد: فضای بین‌المللی نمایشگاه به ارتباط مستقیم با سفارتخانه‌های مختلف برمی‌گردد و به صورت فیزیکی هم فعالان این حوزه در نمایشگاه آینده چاپ به بخش اقتصادی مراجعه خواهند کرد. می‌خواهیم این نمایشگاه پلتفرمی برای ارائه صنعت چاپ به دنیا شود تا بتوانیم به هاب منطقه‌ای (کانون نمایشگاهی منطقه‌ای) تبدیل شویم.

او با اشاره به اهمیت جغرافیایی ایران در مشارکت کشورهای منطقه بیان کرد: مرزهای گسترده آبی و خاکی در کشور داریم و این مساله امکان مراجعه به این کشور و استفاده از امکانات را بیشتر می‌کند.

تولیدکننده اصلی را به مصرف کننده صنعت چاپ وصل می‌کنیم

مشارکت رسانه‌ها با برگزار کنندگان نمایشگاه آینده چاپ

عابدین با اعلام اینکه در دومین دوره ابعاد اطلاع‌رسانی نمایشگاه افزایش داده می‌شود، گفت: می‌خواهیم مدل همکاری با رسانه‌ها را به سمت مدیا پارتنر ببریم تا شرایط بُرد بُرد برای نمایشگاه و رسانه وجود داشته باشد. این فرایند همکاری به نوعی خواهد بود که رسانه‌هایی که می‌خواهند ارتباط طولانی با نمایشگاه داشته باشند، بتوانند با برگزارکنندگان ارتباط مشارکتی داشته باشند و در ازای این همکاری منافعی برای رسانه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران در توضیح اقدامات برای مشارکت برگزارکنندگان نمایشگاه با رسانه‌ها توضیح داد: برای اطلاع‌رسانی درباره ابعاد تخصصی نمایشگاه با رسانه‌ها همکاری می‌کنیم، در نتیجه حضور غیرحرفه‌ای و تصویربرداری بدون هماهنگی در نمایشگاه انجام نخواهدشد. این اتفاق در همکاری با غرفه‌داران برای شرکت پویا و ارتباط با رسانه انجام خواهدشد. در این راستا برای غرفه‌داران دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران با تاکید بر اینکه برای نخستین دوره نمایشگاه آینده چاپ، تمام فرایندهای قانونی دریافت مجوز انجام شده بود، توضیح داد: با این وجود مسائلی پیش آمد که برخی تخریبی و برخی رقابتی بود و امیدواریم سال‌های آینده مسائل تخریبی اتفاق نیفتد.

به گفته او نمایشگاه آینده چاپ ابزار بازاریابی برای کشور است و افرادی که در برگزاری نمایشگاه شرکت می‌کنند، اکوسیستم اقتصادی دارند و منافع آن به کشور می‌رسد؛ اینکه از راه‌های مختلف دست‌اندازی ایجاد شود، کار شایسته‌ای نیست.

عابدین افزود: دیدگاه ما در نمایشگاه چاپ حمایت از اقدامات در صنعت چاپ و بسته‌بندی است و این رقابت موجب توسعه خواهدشد.

حمایت از صنعت چاپ را وظیفه اتاق بازرگانی ایران می‌دانیم

تولیدکننده اصلی را به مصرف کننده صنعت چاپ وصل می‌کنیم

سیدمسعود عرفانی با اعلام اینکه اتاق بازرگانی ایران، حمایت از صنعت چاپ را وظیفه خود می‌داند، ادامه داد: در اتاق بازگانی ایران و در حوزه تشکل‌ها وظیفه خود می‌دانیم که از صنعت چاپ و بسته بندی حمایت کنیم.

مدیر امور تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران افزود: در جمع‌بندی، باید به این مساله اشاره کرد که در هر زمینه‌ای که اتاق بازرگانی ایران قادر به حمایت از صنعت چاپ باشد، اقدامات مناسب انجام خواهدشد.

در پایان این نشست از پوستر دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha